> Hi
Buna,

> [..]
> dnscache - la http://cr.yp.to/djbdns/dnscache.html zice ca face ceva nu se
> intelege clar ce.

"dnscache is a DNS cache. It accepts recursive DNS queries from local clients
such as web browsers and mail transfer agents. It collects responses from
remote DNS servers. It caches the responses to save time later."
Sincer, care parte nu e clara? tradus inseamna:

dnscache e un DNS cache. Accepta cereri DNS recursive de la clienti locali ca
browsere web si MTA-uri. Colecteaza raspunsurile de la servere DNS 'remote'.
Salveaza in cache respunsurile pentru a economisi timp mai tarziu.

adica exact ce ai cerut tu...

> Ei zic ca asculta pe 127.0.0.1. Resolv conf ii zice la
> program sa faca query pe ip-ul isp-ului. Presupun ca ar vrea in
> resolv.conf un nameserver 127.0.0.1 dar nu se specifica asa ceva la adresa
> de mai sus. SI in rest se lauda ca e mai bun ca bind chestie care ma lasa
> rece.
Dupa cum bine stii resolv.conf ii zice la program (banuiesc ca te referi aici
la orice program care vrea sa rezolve nume de domenii in IP) ceea ce tu il
configurezi, nu ce vrea el. Daca vrei IP de ls ISP asta pui, daca vrei dns
caching pui adresa pe care ai configurat programul de dns caching sa asculte.
127.0.0.1 e doar o optiune, recomandata pentru o singura statie. Daca vrei 'sa
dai mai departe' il pui pe interfata interna asa cum am facut eu:
[~] cat /service/dnscache/env/IP
192.168.0.1

si modifici corespunzator in resolv.conf:
[~] cat /etc/resolv.conf
order hosts,bind
nameserver 192.168.0.1

De functionat, functioneaza impecabil, il folosesc de peste 2 ani de cand l-am
descoperit si nu am avut nici o problema. Il am ruland (impreuna cu tinydns)
pe cateva zeci de servere si nu l-as schimba pentru nimic in lume.
In plus e extrem de usor de configurat odata ce te-ai prins cum :)

Numai bine,
Alex