Mihai Maties scria la data de 13 Ianuarie 2006:

> Forgive me father for I have sinned !

    :-)

> Care ar fi fost abordarea ta de trimitere a unor mailuri de test din
> aceeasi consola unde in prealabil ai modificat diferite fisiere de
> configurare ?

    Nu as fi trimis mailuri de test din aceeasi consola.

> Si da, mi s-a parut peste mana sa ma logez ca un alt user sau sa
> folosesc sudo & friends numai pentru asta.

    Personal nu ma log-ez ca root decat de la consola, si atunci pentru
operatii exceptionale, de tip disaster recovery.  In rest folosesc sudo.
Am configurat:

(1) sa nu imi ceara parola mai des de 15 minute;

(2) sa nu imi ceara parola pentru operatii ocazionale (de exemplu
    repornirea daemon-ilor) care nu ofera privilegii "interesante";

(3) sa stearga parola din cache cand fac logout;

(4) sa verifice host-ul de la care sunt legat;

(5) sa log-eze toate operatiile, si sa roteasca log-urile dupa un timp
    rezonabil;

(6) sa foloseasca alias-uri pentru grupuri de host-uri, comenzi, user-i
    etc., pentru simplitatea management-ului configuratiilor;

(7) sa foloseasca loginclass (pentru *BSD).

    In general tin fisierele de configurare in CVS, si am diferite
script-uri care le update-aza si repornesc daemon-ii cand e
nevoie (cum spuneam, fara parola).  Pentru editarea fisierelor
"neinstitutionalizate" folosesc "sudo -e file", iar pentru operatiile
mai lungi, in care chiar mi-ar fi peste mana sa scriu "sudo" in fata
fiecarei comenzi, pot porni un shell privilegiat cu "sudo -s".

    Citeste cu rabdare manualul, sudo este foarte potrivit pentru toate
astea.  De altfel Todd Miller si Chris Jepeway (care l-au scris) au ceva
experienta in domeniu.

    Salutari,

    Liviu Daia

--