posibil ca 2.6.x cu TSC on si idle=poll parametru la kernel sa rezolve problema.
banuiesc ca din motive de power consumption, la default-ul idle=halt
core-ul idle incetineste TSC-ul.

poti testa ca sa ne foloseasca pe viitor ? ;)

ah si ziceai ceva de memorii, ca e mai picky placa de baza, IIRC
controllerul de memorie e in procesor, asa ca Athlon-ul e mai picky,
nu chipset-ul.