> In majoritatea cazurilor problemele apar din configurarea gresita a
> fisierelor de config. Asa a fost si in acest caz. Era un trafic care nu
>   se incadra in regulile din fisierul de conf si normal a intrat in
> clasa default. De aceea, dupa ce se configureaza un HTB-tools, este bine
> de verificat daca este trafic in clasa default, iar daca este, inseamna
> ca mai trebuie adaugate reguli in fisierele de conf.

Eu nu folosesc inca toate IP-urile (8 clase publice) si de aceea nu
le-am trecut pe toate in conf-uri). Plus ca au mai ramas cateva clase de
IP-uri care erau imprumutate de la ISP si pe care o sa le dam inapoi,
dar nu pot chiar peste noapte ca sunt vreo 5 clase.

>  Aici a se lua
> inseamna  tot traficul care trece prin acel router.

Problema a fost in felul urmator:
Totul a mers OK pana mi-au aparut pe eth0 din router cateva clase de
IP-uri care nu erau ale mele. Am sunat la ISP si mi-au zis ca e normal
sa fie acolo ca "nu stiu ce si nu stiu cum" cu bgp-ul. E vorba de vreo
20 de clase de IP-uri care au ca gateway acelasi ca si al router-ului
meu. Nu m-am gandit sub nici o forma ca acele IP-uri vor incarca banda
DEFAULT si din cauza asta vor aparea acele pierderi care la un moment
dat erau de 25%.

Ca sa nu fie vreo neintelegere: eu limitarile externe le fac pe un
bridge intercalat intre ISP si routerul meu, deci limitele sunt definite
exclusiv pe IP-urile publice (fiecare client isi are cate un IP public);
pe eth0 limitari de upload si pe eth1 limitari de download. Deci ce am
facut eu ca sa-mi mearga acum brici nu stiu si nici nu mi-am batut capul
sa stiu daca merg si la cei care fac limitarile direct din router si
folosesc NAT. A nu se uita acest aspect!

Practic, ce am facut? In fisierul de configurare, inainte de DEFAULT am
definit o clasa "Restul" care are un singur client: "0.0.0.0/0". Banda
acestei clase este de 8kbit cu 32kbit. Banda clasei DEFAULT am lasat-o
la 16kbit, dar deja nu mai conteaza cat este... IP-urile clientilor care
au iesire in internet sunt definite in fisierul de configurare DEASUPRA
clasei "Restul". Asa am facut in ambele fisiere de configurare care sunt
pe bridge.

Rezultatul: banda DEFAULT este complet libera si banda clasei "Restul"
sta, bineinteles, la maxim. Dar acest lucru nu-mi mai afecteaza traficul
clientilor din celelalte clase, definite INAINTEA clasei "Restul".
Pierderile sunt acum de 0% la orele de varf.

PS: Pentru unele persoane de pe aceasta lista de discutii: in loc sa ne
judecam si sa ne dam calificative de destepti sau prosti, competenti sau
incompetenti, seriosi sau neseriosi, etc... ar fi mai bine sa dam un
sfat util ca pana la urma asta ar fi scopul acestei liste de discutii.
Si nimeni nu se naste invatzat...