> dupa ore de cautari n-am gasit unde as putea sa-i explic qmailului ca
> vreau full-debug adica sa-mi povesteasca tot ce-l doare. am reinstalt
> mysql, am verificat datele... sunt acolo useri tot nu s-a modificat
> nimic pentru ca nu a umblat nimeni. am oprit si pornit toate
> serviciile de zeci de ori si degeaba.
Nu te supara pe mine... this not windows... daca nu a plecat la prima
strigare, nu pleaca nici la a doua.
(Mental note... de verificat de ce imi ramane Windblows-ul de acasa fix
cand apare fereastra de logare)

nu ma asteptam sa-l opresc si sa pornesc si sa mearga, dar a trebuit
sa opresc pentru cateva minute toate serviciile si procesele care
acceseaza /var ( lsof | grep "/var" ), le-am oprit, le-am pornit la
loc, totul o pornit frumos in afara de....
:) ai ghicit.
si ala a pornit doar ca nu mai mergea pe jumate (partea cu
autentificare). vchkpw sau cum se cheama utilitarul ce verifica datele
de acces imi explica frumos ca el tre' sa discute cu
qmail-nu-stiu-care si qmail-nu-stiu-cine si ca nu are rost sa ma
deranjez sa il lansez din linia de comanda. si atunci mobilizare de
forte ca sa dam un restart la server.

care - si nu esti indiscret - este un IBM Netfinity 5100 adica P3/1000
MHz cu 1 GB RAM, 4 x SDD (hotswap), surse redundante, zip etc etc. pe
serv este instalat debian - preferatul personal de s.o. de server
(dupa ce am incercat slack, redhat si eventually fedora).

Nu vreau sa aberez... nu este cel mai simplu mta de facut debugging pe
el, asta sa fie clar. Pe de alta parte, nu crapa el in general, crapa
vreun patch sau vreo parte din tot ansamblul asta numit general qmail.

nici nu vreau sa-mi imaginez ce inseamna sa crape vreun patch si cam
cate sapaturi ar trebui facute sa aflu ce si cum.

--
Lucian D.
www.ataraxis.ro