Scuze ca ma bag
Acum catava vreme am pus qmail toaster (http://www.qmailtoaster.com)
Instalarea dreaza foarte putin, 2-3 ore functie de masina disponibila si de conexiunea la net
Are tot ce vrei
Scriptul de instalare destul de bine pus la punct si are si "clika, clika" (interfata web de administrare)
Userii sunt in mysql
Functioneaza de cam 2 ani pe o masina nu prea tare
Poate ca merita incercat :)

Lucian D. wrote:
On 7/12/07, Adi Pircalabu <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
On Thu, 12 Jul 2007 12:31:54 +0300 Lucian D. wrote:

> unde pot gasi un tutorial despre cum se instaleaza qmail calumea?

http://lifewithqmail.org/lwq.html

imi e foarte cunosctut site-ul, dar despre courier zice doar 1 rand:
"Sam Varshavchik has written an IMAP server that supports maildir
mailboxes only. It's available from http://www.courier-mta.org/imap/.";

http://shupp.org/toaster/?page=toc&language=ro_RO

yaaay! in sfarsit informatie de qmail datata 2007 :)

Pentru a intelege mai bine ce se intampla prin qmail:
http://www.nrg4u.com/qmail/the-big-qmail-picture-103-p1.gif
http://www.nrg4u.com/qmail/the-big-qmail-picture-103-p1.gif
http://www.nrg4u.com/qmail/the-big-qmail-picture-103-p1.gif
http://www.nrg4u.com/qmail/the-big-qmail-picture-103-p1.gif

cred ca vroiai sa zici p2, p3, p4

> poate pana la urma raman cu qmail. si cum il debuguiesc ? ca sta
> agatat cel putin 1 minut la trimiterea unui mail.

Sta agatat fiindca se agata wrapper-ul de qmail-queue pe care-l
folosesti tu pentru a da mailul la scanare. qmail-scanner e f.f. lent,
in special daca integrezi in el spamassassin cu teste remote (gen rbl,
razor)
Incearca sa faci un test: scoate integrarea cu qmail-scanner din qmail
(daca iti permiti riscul de a primi / trimite malware o perioada) si
vezi daca mesajele stau la fel de mult timp in coada pana sunt trimise.

facem proba

> cred ca imap-ul il tine agatat dar courier-imap ma gandesc ca tot dupa
> qmail asteapta.

Courier-imap nu trimite mailuri.

aici ai 100% dreptate ^:)^ , vorbesc eu prostii. a se citi *qmail-send/smtpd*

> cum facem sa fie qmailul mai "vorbaretz" ?

Depinde ce anume vrei sa afli. Banuiesc ca pe tine te intereseaza mai
degraba sa afli de ce anume mesajul tau pierde mult timp in coada
qmail. In cazul asta folosesti facilitatile de logging ale wrapper-ului
de qmail-queue.

da, asta odata dar mai vreau sa aflu si cum decurge functia de login,
de ce ieri nici un serviciu nu stia nimic dar nici nu mergea mai nimic
(cu toate ca serviciile qmail-* porneau si se opreau fara scandal), la
fel si courierul, mysqlul.

si mai o intrebare
http://qmail.jms1.net/
contine informatii demne de luat in considerare??? adica in afara de patchuri.
cred ca asta ar trebui sa-l intreb pe Andrei dar mai vreau o parere.

multumesc mult!!!!!