On 10/5/07, Serghei Amelian <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> On Friday 05 October 2007 16:44:24 Daniel Petre wrote:
>
> [...]
>
> Tot se bat campii in legatura cu consecintele. Si-a pus cineva intrebarea care
> sunt consecintele alea? In ce sens e afectat RDS de faptul ca masini virusate
> spameaza (in afara de trafic, care mai mult ca sigur e mult mai mic decat cel
> generat de torenti, etc)? Ce-l fute grija ca alte calculatoare neprotejate
> vor fi afectate? El e carrierul, el transporta si nu inteleg de ce ii pasa CE
> ANUME trasporta. De fapt nici nu cred ca ii pasa, e un pretext pe a avea
> [...]

  Unui provider ii pasa de activitatile ilegale desfasurate de
clientii lui. Teoretic, IP-urile de pe AS sunt proprietatea
provider-ului, si el doar le inchiriaza la clienti. Deci este obligat
sa ia masuri cand primeste sesizari pe [EMAIL PROTECTED] Altfel se poate trezi
cu intregi /24 blacklistate, si clienti importanti (care platesc mai
mult) nemultumiti.
  Sa nu uitam ca un ISP e o corporatie ca oricare alta, cu targeturi
de profit, bugete mai mult sau mai putin fixe, si nu in ultimul rand
cu probleme in gasirea de personal suficient de calificat (asta apropo
de bizonii de la customerservice).
  Intelegeti ca "netu" asta nu poate fi chiar asa ieftin. Nu exista
provider care sa-ti dea 4 megi  pe 9 euro, si sa-si permita un RHCE
si-o blonda tot la 10 clienti. La banii astia, probabil ca e un
sysadmin la 5-10k clienti. Imaginati-va ca sunteti sysadmin la 5k
luseri din care 80% au windoze vulnerabile, si mai si comenteaza; dupa
luni intregi de muncit 20 de ore pe zi, nu va vine sa taiati global
25/tcp ?
  In concluzie, nu cred ca RDS se "pisa" intentionat pe clienti; pur
si simplu sunt prea multi comparativ cu personalul, asa ca e nevoit
sa-i deprioritizeze / ignore pe cei ieftini.

P.S. si UPC taie 25/tcp outgoing la rezidentiali
P.S.2. Nu lucrez nici la RDS nici la UPC, ci la alt provider

--
www.flo.ro