Petru Ratiu wrote:

> Da, atata lucru m-am prins, dar mai sunt chestii subtile, gen: cum se
> traduce aptitude unmarkauto ? Sau cum inlocuiesc un pachet cu altul
> care ofera aceeasi functionalitate (si se blocheaza reciproc)?

Din limitatea mea experienta cu Gentoo :

N-are. Spre deosebire de RH/Debian & friends , emerge MySQL o sa-ti
compileze tot (mysql-server, mysql-client, libmysql-*, libmysql-dev*,
toate cele sunt defapt un singur port/emerge).
Nu prea ai cum sa-i spui de exemplu php-mysql daca nu compilezi tot
mysql-ul. Nici nu poti alege sa-ti instaleze doar libmysqlclient and
shit ca de ala ai nevoie. Daca vrei o distributie micuta, si fara
compilator pe ea ... si slack e mai bun :).

Pentru a avea ceva de genul trebuie sa-ti creezi/cauti "split ebuilds".
De ex (http://www.gentoo.ro/doc/en/kde-split-ebuilds.xml).

A doua mare durere e cu use flags la compilare :
http://www.gentoo.org/doc/en/handbook/handbook-x86.xml?part=2&chap=2 .
Fa mareu "the file way" (/etc/make.conf , /etc/portage/package.use) nu
cu temporary flags, ca sa iti aduci aminte ce ai facut si sa poti muta
configi intre masini. (peste tot vezi "USE="+kkt" emerge pisu", care nu
e recomandat daca vrei si maine sa stii ce ai facut).

Exemplu negativ : daca ai nevoie de psotfix cu SASL, o sa trebuiasca sa
emerge sasl, apoi sa setezi +sasl flag (euse and shit) si apoi sa
emerge. Nu e dependinta "nativa" sa-i spunem si atunci emerge nu tipa ca
n-ai SASL, si ti se buseste la mijlocul compilarii lui postfix. Unele
emerge-uri is mai intregi decat altele. In general o sa tipe cand alegi
un flag ca n-are nu stiu ce emerge inainte, sau o sa ti-l instaleze el
automat, dar poti avea surprize. Eu stiu de postfix/cyrus-sasl si de
postgres/zlib care nu au mers din fuleu si a trebuit sa emerge la mana
chestii in functie de erori. Poate s-au mai reparat din 2006. In general
nu m-am chinuit prea rau cu gentoo, candva imi placea, dar intre timp
timpul a devenit mai important :).

Pentru a scapa de bube la dependinte dupa ce schimbi flaguri :

#emerge -p --depclean
#revdep-rebuild

(La alea care zic eu insa n-a mers :)) )

Aproape ca si mark-auto/unmarkauto :) este

#emerge --depclean

Care rade tot ce pare in plus si nu e in "world" file. Se da cu -p inainte sa
nu te trezesti ca-ti rade chestii utile.
(http://en.gentoo-wiki.com/wiki/Gentoo_maintenance#depclean , read carefully
and shoot someone afterwards) .

worldfile in principiu ce ai instalat tu de mana (/var/lib/portage/world).
Exista zeci de scripte ce curatit si prunuit mizeria. Cu toolurile oficiale se
practica :

#emerge -i
#regenworld
#emerge -C
#regenworld

Parca (sau -I, da parca -i era inject nu install)

Conflictele/inlocuirile se rezolva de obicei cu

#uninstall
#emerge --depclean
#revdep-rebuild
#emerge la loc

Nu stiu daca ajuta. Da mi multe nu-mi mai aduc aminte. Si scuze pentru
"pseudocod".

Mai e si eix (un fel de emerge mai colorat). Multe din exemplele e care o sa le
gaseti folosesc equery, euse , revdep-rebuild si eread, parte a gentoolkit.

Exista si : http://sourceforge.net/projects/gentoo-ems/ (In sfarsit cat de
enterpraiz o fi gentoo )

Dragos