--- Alan Rosca <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Intr-adevar, motivul principal invocat - armele de
> distrugere in masa - s-a dovedit a fi incorect.

Adica s-a dovedit a fi un card de minciuni.
Corect/incorect e un eufemism pueril cand e vorba de
fapt de adevarat/fals.

> 1. - Saddam a fost eliminat. Chiar daca nu avea WMD,
> nu cred ca se indoieste cineva ca si-ar fi dorit sa
> aiba si le-ar fi procurat cu prima ocazie daca ar fi
> putut;

Altfel spus, Saddam avea in ochii tai premiza de
vinovatie. Si tot asa pana terminam cu populatia
planetei, dom'le, fiecare e capabil sa faca rau
candva, nu? Iac-asa incep dictaturile...

> 2. - poporul iraqian a scapat de unul din cei mai
> odiosi dictatori. In special ca romani, ar trebui sa
> intelegem mai bine ce inseamna asta (apropos, stie
> cineva daca avea si o sinistra sotie? imi dau acum
> seama ca n-am auzit nimic despre vreo Elena
> Ceausescu iraqiana....);

Daca poporul irakian ar fi dorit "sa scape" de Saddam,
ar fi putut s-o faca si singur. Aceeasi tipi care s-au
luptat la Fallujah l-ar fi putut "gadila" si pe el.
Detalii care se uita prea usor, deh, daca in loc sa
vedem faptele le tot intoarcem sa se "potriveasca" cu
ce vrem noi...

> 3. - majoritatea shia a scapat de asuprirea
> minoritatii sunni;

De fapt, sunnitii sunt majoritari. Cat despre
asuprire, asta e chiar comic...

> 4. - minoritatea kurda a scapat de o asuprire care
> friza genocidul;

:-) Iata un loc unde propaganda americana a izbutit
aproape 100%.

> 5. - Iraq este probabil ca o sa devina un stat
> stabil, o democratie islamica precum Turcia;

Sau nu.

> 6. - un Iraq democratic va prezenta o inspiratie
> remarcabila pentru zona Middle East, dominata de
> guverne represive;

Asta nu :-) Daca musulmanilor le-ar arde de democratie
si-ar inventa-o si singuri, n-ar mai trebui sa le-o
bage americanii pe gat. Cat despre inspiratie, au
vazut "democratia" americana atacand ilegal si pe baza
unor minciuni o tara neagresoare, ce INSPIRATIE (cu
majuscule!) mai trebuie aici, ca io nu-s... inspirat
sa vad.

> 7. - preturile la benzina ar trebui sa inceapa sa
> scada, sau macar sa nu mai creasca (in toata lumea,
> nu doar in America).

Iata si motivul principal. Mic si pricajit, in coada
listei, dar se putea sa nu vorbim si de benzina asta
amestecata cu sange? Nuuu...

> Punctul 7 sper sa nu starneasca indignare ("ne-am
> cumparat benzina cu gloante").  Daca va starni, ii
> rog respectuos pe soferii care conduc mult sa imi
> sara in ajutor.

Asta da umor negru. Felicitari, ai luat campionatu'!

> Punctul 5 probabil ca o sa provoace unele dezbateri.
> Le astept pe cele fara MAJUSCULE si/sau adjective.
> Cred ca ar fi o discutie interesanta.  Subsemnatul
> voi include in argumente experienta U.S. in
> democratizarea Germaniei naziste si a Japoniei
> imperialiste dupa WWII.

Io zic sa vedem unde au dus experientele
"democratizarii" in Vietnam, Coreea de Nord, Bolivia,
Panama, Chile, Filipine si luuunga lista a tarilor
invadate in secolul XX de USA. Ia sa enumeram:
genocid, implantarea de companii multinationale,
distrugerea evolutiei organice a popoarelor invadate,
exportul prozelit al unui model social conditionat de
un anume tip uman cu raspandire limitata. Mai pe
romaneste (si cu majuscule cat China): FIASCO!!!

Toate cele bune,
Radu Iliescu

'Jewels are stones, but cannot be found everywhere; the sandal tree is a tree,
but does not grow in every forest; as there are many elephants, but only one
king elephant, so there are human beings all over the world, but the real human
being is rarely to be found.' (a sanskrit poet)

Discover Yahoo!
Find restaurants, movies, travel and more fun for the weekend. Check it out!
http://discover.yahoo.com/weekend.html

http://us.click.yahoo.com/EHLuJD/.WnJAA/cUmLAA/RR.olB/TM