Daca se permite dau o parere din putinul pe care il aud/cunosc despre
lobby-ul pentru Romania.Suna cum ca treaba asta ar cere influenta si
renume serioase nu asa o vorba pe internet...Un bun exemplu sunt cei
ce sustin Consulate Onorifice.La Detroit un astfel de consulat e tinut
pe cheltuiala proprie de miliardarul american cu origini romanesti,
John Rakolta Jr care este si proprietarul unei firme de top in
constructii in US ce printre altele a construit DaimlerChrysler
Technology Center in Auburn Hills, One Detroit Center tower in
downtown Detroit, Nissan Research and Development Center in Farmington
Hills, daca nu ma insel a contribuit la constructia Ambasador Bridge
dintre US si Canada, precum si sustinator de campanii pentru partidul
republican.Din cate am auzit/citit bunicul Mr. John Rakolta Jr. a
venit in US pe la 1903, iar tatal, John Rakolta Senior, a participat
ca pilot in WWII, a fost prizonier in Germania, etc.

Revin cu ultima detaliu pe alt subiect:
uite draga Alan, daca te intereseaza sa ai cifre exacte poate folosesc
si altora macar sa isi faca o idee despre impasul actual al US
automotive industries , desi UAW are cifrele cele mai exacte,eventual
specific General Motors Corporation poti sa mergi pe site-ul lor
www.gm.com.Dau 2 pasaje sa te convingi ca, de exemplu, poti citi
despre un subiect si intr-o gazeta de alta specialitate, dar asta nu
insemana ca esti pe subiect.
Pasajul in care ti se explica ca UAW(union-sindicate pe romaneste,
poate in marketing pe agricultura nu s-a aflat) include deopotriva GM
Delphi, Visteon,etc, pentru ca mie imi pui in gura cuvinte nerostite
si nu ma crezi:

"The retirement program is just beginning. Nearly half of the 302,500
UAW members at the Big Three, Delphi and Visteon will have the
necessary combination of age and years of service to retire within the
next five years. 60 percent of those UAW members are GM/Delphi, 39
percent Ford/Visteon and 33 percent Daimler Chrysler."

Si pasajul in care ti se da cifra medie wages + benefits de $36.5/h nu
60/h:

"According to Automotive News, "DaimlerChrysler is in talks to set up
a China venture that would make and export Chrysler cars to North
America, a top executive said on Thursday, sketching a politically
charged move." In China, car makers generally pay about $1.95 an hour
in wages and benefits. By comparison, DaimlerChrysler pays its German
workers about $49.50 an hour, and its U.S. workers about $36.50 an
hour. The UAW countered with a press release that talked about unfair
trade practices and said, "U.S. autoworkers are prepared to compete
with workers anywhere in the world based on productivity, quality and
innovation. But it's just plain wrong - for workers in China as well
as the United States - to force workers to compete against each other
based on who can do a job for the lowest possible wage."

Sursa: http://www.carlist.com/autonews/2005/autonews_131.html

Eu am intervenit in "discursurile" dumitale la un detaliu cunoscut.Nu
m-am amestecat in vanzarile de "bomboane agricole" la Ohio, in care
sunt convins ca te pricepi.NU trebuie sa te deranjeze daca cineva
corecteaza o cifra pentru ca este normal ca la 30 de ani, chiar de ai
terminat de curand un MBA, nu poti sti situatia din industrie daca
lucrezi in vanzari pe agricultura.Sunt mii, poate chiar zeci de mii de
PhD, MS, MA, MBA romani locuitori in US sau Canada si fiecare stie
cate ceva, nu poate cuprinde totul...

DN
p.s.Din amintirile mele, parca "dansul"/"dansii" NU sunt pronume
personale de politete,fiind folosite doar regional si incorect cu
pretentia de pronume de politete.
"Dumnealui"/"dumneata","dumneavoastra" sunt pronume personale de
politete, asta sa "rimeze" cu invariabilele "stimate domn" si "Cu
stima" pe care personal nu le prefer si sigur ca nu au legatura cu
subiectul;);).

--- In romania_eu_list@yahoogroups.com, Alan Rosca <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:
> Stimate domn,
>
> eu v-am indicat o cifra si sursa.  Daca considerati ca revista
Business Week prezinta informatii fictionale, va sugerez sa luati
legatura cu dansii. Personal ma indoiesc, dar este dreptul dvs. Daca
au gresit si le demonstrati, sunt convins ca o sa publice o erata.

> Articolul pe care il citati vorbeste de Visteon si Delphi (furnizori
pentru Ford si GM), nu de GM. Nu am gasit informatii despre
compensatia la GM in respectivul articol (daca l-am citit prea la
repezeala, imi cer scuze).  Daca considerati ca numarul prezentat de
mine este gresit, astept in continuare cifra exacta pentru GM, cu
sursa