1. Inca nu e evident ca este o "timpenie", avind in vedere amploarea polemicii.

  2. Unde s-au pronuntat "toate celelalte culte crestine"? Sa vedem
comunicatele.

  Si nu uitati sa le numarati bine. Cultele crestine.

  Verificati: www.culte.ro

  3. De unde rezulta ca Emil Moise este "sustinut de reprezentantii
adventistilor"? Din scrisoarea pezentata rezulta ca este sustinut de prietenul
lui.

  4. Si eu am fowardat aceasta scrisoare pe liste unde nu sint (prea multi)
adventisti si care nu sint sub influenta adventista.

  Alin Cristea

AlterMedia <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
          Singurul cult din Romania care sustine tampenia asta cu scoaterea
icoanelor din scoli este cultul adventist. Cultele non-crestine
recunoscute, si toate celelalte culte crestine, s-au propuntat
impotriva deciziei.

De altfel Emil Moise este sustinut de reprezentantii adventistilor. A
ajuns la mine pe cai ocolite chiar o scrisoare in care 'fratii' sunt
chemati sa il sprijine financiar. O redau mai jos, nu inainte de a
atrage atentia asupra uneia din multele minciuni pe care Moise le
vehiculeaza - si asa a facut si la emisiunea de marti de la TVR:
anume, ca MEC refuza, vezi Doamne, sa respecte hotararea CNCD si ca el
sau oricare alt cetatean poate sa solicite retragerea autorizatiei de
functionare a MEC.

De fapt decizia CNCD este o 'recomandare', in chiar termenii CNCD din
motivarea deciziei, si nu are caracter de obligativitate. Nimeni nu
poate fi silit sa aplice o 'recomandare', decat poate in cartile lui
Kafka.

Si chiar daca decizia CNCD ar fi avut un caracter de obligativitate,
ea a fost contestata si pana la rezolvarea contestatiei este
suspendata de drept.

In 20 ianuarie expira termenul de 30 de zile in care CNCD trebuia sa
dea un raspuns plangerii inaintate de cele 2 ONG-uri pe care le
conduc. Asteptam cu interes raspunsul, intrucat pana acum nu a venit,
iar daca va fi negativ sau nu va sosi in timp, vom inainta dosarele
Curtii de Apel Bucuresti.

Si acum, scrisoarea 'fratilor':

------------------------
Poate ati urmarit disputa extraordinara in media in care a intrat un
om deosebit, profesorul Emil Moise, cel care a pus pe foc Biserica
Ortodoxa Romana si opinia publica romananeasca cu privire la
eliminarea icoanelor din scolile ublice din Ro. Emil Moise este
prietenul meu cel mai bun si explozia a inceput din cauza fetitei mele
Anca care este in clasa cu Teodora fiica lui Moise. Dansul a aflat de
la fiica lui ca fetita mea este discriminata religios la orele de
religie ortodoxa unde trebuie sa stea deoarece orele sunt intercalate
si nu poate sta afara in frig. Acesta a inceput un demers extraordinar
si iata ca a obtinut din partea Consiliului National pentru Combaterea
Discriminarii din Romania ca icoanele sa fie date jos din scolile din
Romania.

Din acel moment omul acesta a devenit o mare "vedeta" sa spunem asa
caci este chemat la mai toate televiziunile publice din Ro si radio si
presa scrisa etc. Acum este expus foarte mult la tot felul de jigniri
si mai nou i s-a promis moartea.La serviciu nu va spun ca pateste,
Inspectoratul Scolar Judetean Buzau cauta sa scape de el, sotia este
sicanata la serviciu, fetita la scoala si uite asa omul este in
chingi. Problema este ca sa tine tare si se apara singur in justitie
fara sa aiba niciodata vreun avocat.

El are si o buna carte de vizita caci a mai obtinut mari victorii
asupra incalcarilor grave cu care Statul Romana se mandreste dintre
care amintim cateva succese mari cum ar fi faptul ca a cerut justitiei
Romane sa opreasca constructia Catedralei Mantuirii Neamului in Parcul
Carol din Bucuresti, si s-a luptat cu Patriarhia si Guvernul Ro si a
reusit acest lucru.

Apoi a dat in judecata Ministerul Invatamantului pentru inechitatea
de a nu lasa un profesor de la tara sa poata candida la un loc pentru
catedra la oras. Si aici a reusit si a castigat in instanta si de
atunci Legea s-a schimbat. Apoi a oprit orice constructie de bisericii
ortodoxe care se amplasau prin parcuri sau spatii verzi prin toate
orasele, deoarece este spatiu public. Si aici a reusit acest lucru.

La scoala unde este profesor are intentate fel de fel de josnicii
dar nu se pierde. Cheltuie salariul intreg pe astfel de demersuri,
pentru care ar trebui altii sa o faca care sunt platiti pentru asta,
dar nu o fac.

Este pus la zid de marea majoritate a opiniei publice care este
manipulata, de politicieni care nu se sfiesc sa il jigneasca in
public, numai Gigi Becali l-a jignit profund in direct pe cel putin
doua televiziuni unde am fost si eu prezent (din umbra). Are casetele
in mana dar ca sa poata obtine bani de la Becali (bani care sa-i puna
in slujba copiilor)trebuie sa plateasca taxele de timbru...de unde
bani? Si ar castiga fara drept de apel...cine sa-l ajute?

Problema cu icoanele este o probelma a noastra si a intregului
protestantism din Ro sau din diaspora romana.

M-am gandit ca ar fi bine sa ne gandim cumva sa-l sustinem cu
rugaciuni. Are mare nevoie de rugile noastre. El este ortodox
convins,insa este satul de atatea manevre politice in care BOR si
preotimea este atrasa, insa ce este extraordinar ca isi da seama ca
Dumnezeu se foloseste de el. Este prieten al bisericii noastre si
ataunci cand are timp ne viziteaza. Si trebuie sa ne rugam pentru
astfel de om mai ales ca Domnul a scos un om ca el.

Are multe si mari nevoi. AM pus mana de la mana si i-am platit
orice drum catre Bucuresti cand a fost invitat la diferitele
televiziuni. Eu l-am dus oridecate ori am putut, insa nevoile lui sunt
mult mai mari. A ajuns sa neglijeze financiar si familia (are un
salariu de biet profesor iar sotia lucreaza la un patron, sta la bloc
cu facturi neplatite de nu stiu cand si vor sa-i scoata apartamentul
la vanzare)deoarece toate demersurile lui in justitie pentru
indreptrea situatiilor clare, discriminatorii, costa si costul lor
este foarte mare. Deasemeni acolo unde are un birou, nu poate folosi
gazele la incalzire ca nu are cu ce le plati, chiria o plateste asa
dinc e mai da cate cineva...

Eu m-am gandit sa punem umarul cu totii cu un euro sau 1 leu din
partea noastra a fiecaruia sa sustinem acest om care face lucrarea
noastra. Ne va intreba Dumnezeu poate vreodata de ce am sat cu mana in
san cand El a scos un Nebucadnedar al zilelor noastre iar noi nu
reusim sa-l sustinem macar cu ce vom putea. Am marea ruga la toti
fratii mei din tara sau strainatate sa facem ceva si sa-i aducem o
bucurie ajutandu-l si sprijinindu- l cumva. Are fel de fel de nevoi ca

- hartie pentru copiator
- ustensile de birou
- ceva pentru caldura,chirie (financiar)
- nevoi ptr telefon etc
- orice alt ceva se crede de cuviinta

Nu uitati ca daca copii nostri vor invata in scoli care nu vor mai
fi invadate de catre Biserica ortodoxa, si sa nu mai fie discriminati,
aceasta va fi datorata faptului ca Emil Moise se lupta pentru
drepturile acestea si mai ales ca noi putem sustine lupta pentru
nedisciminare. Sa luptam impreuna pentru ca sa sustinem un OM care
apara cauza lui Dumnezeu!

Trimiteti acest mesaj, prin e-mail, catre toti prietenii vostri
din agenda voastra de mail, care pot sa faca ceva pentru a sustine
bunul simt al prof. Emil Moise. Acest mesaj poate fi orientat si catre
toate asociatiile de romani protestanti din diaspora.

Atentie! Demersul acesta nu este cunoscut de catre Emil Moise. Va
fi o surpriza placuta sa stie ca cineva s-a gandit sa-l ajute la greu.

Orice intrebare ce o aveti va rog sa o puneti celui care a initiat
acest demers la adresa de mail [EMAIL PROTECTED] ro

Am obtinut si un interviu in exclusivitate cu prof Emil Moise despre
demersul dumnealui, interviu care poate fi citit pe pagina de web a
ziarului nostru ¨Viata si Sanatate¨ la adresa www.vitasan. tk

Emil Simionescu
director ziar ¨Viata si Sanatate¨ Buzau-Romania
e-mail: [EMAIL PROTECTED] ro

-----------------------

--- In romania_eu_list@yahoogroups.com, "Catalin Dimofte"
<[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Miscatoare povestea si, in plus, foarte bine scrisa.
> In acelasi timp, cu greu se putea imagina un exemplu mai nepotrivit in
> contextul discutiei despre icoane.
> Particularitatea despre care se face vorbire aici este o caracteristica
> distinctiva a cultei respective si o diferentiaza in mod clar de altele.
> Intr-un plan general, nu e nici o deosebire intre presupusa
> traumatizare/indoctrinare etc. a copiilor non-crestini de icoane si
acelasi
> lucru facut prin intermediul comportamentului diferit al acelui copil.
> [...]

The fish are biting.
 Get more visitors on your site using Yahoo! Search Marketing.

Raspunde prin e-mail lui