----- Original Message -----
  From: Virgil Leitoiu

  doua chestii mici .. va admir puterea de munca si documentare cu ajutorul
internetului
  si doi ... frank herbert si frank w. herbert sint 2 persoane diferite
intamplator contemporane.
  "ministerul groazei" este unicul roman al lui frank w. herbert care nu are
nici o legatura ca persoana cu autorul Dunei ...
  alte maruntisuri .. dvs la venerabila varsta de 50 si ceva de ani stiti mai
bine cand au fost accesibile acele carti .. o fi fost chiar in anii 50 .. sau
nu .. eu le-am prins mai tarziu si nu am zis ca atunci au fost publicate ..

  Stimate domn,

  Si eu va multuimesc pentru incercare. :)
  Puerila de altfel prin atacul la persoana.

  Spre disperarea domniei voastre, mai "e" unii ca mine care stiu (tin minte)
ce au citit si cine a scris ce au citit.
  Nu am nevoie de internet in conditiile in care inca ma mai ajuta memoria.
  Si biblioteca personala. :)
  O sa treaca si asta, la mine este natural, inevitabil probabil, dar este
nepermis la varsta dumneavoastra sa dati lectii altora fara sa stapaniti
subiectul.
  Cand o sa calatoriti din dulcele targ al Iesilor catre Bucuresti o sa imi
faca placere sa va arat cateva sute de volume de SF.

  Mie nu imi este rusine sa recunosc daca gresesc.
  In consecinta astept referintele (macar pe internet) catre acel "frank
herbert" care a scris Ministerul Groazei a lui Graham Green.
  La indemnul dvs. chiar am cautat acuma, si nu am gasit NIMIC !

  expresia ... "exista teoretic o singura credinta dreapta, a mea ..." are usor
de tot o cu totul alta semnificatie ... toti avem dreptate pentru ca toti
sintem liberi.

  A mai atras cineva atentia pe lista ca exprimarea corecta si pertinenta este
un dar.
  Dar se poate obtine si prin execitiu. Deci perseverati.

  Altfel gresit.
  1. "Expresia" asa cum ati folosit-o, denota faptul ca va inchipuiti toti
credinciosii drept niste habotnici si extremisti fundamentalisti.
  2. Nu sunteti "liber".
  3. Nu aveem toti dreptate.

  stimate domn eruditia si cunoasterea sint la fel precum dragostea si sexul
... dupa 60 de ani poti sa regreti ce nu ai cunoscut dar te vei bucura de ce
cunosti .. se pare ca nu e cazu .. nici de una nici de alta .....
  oricum nu pot decat sa va felicit ca ati incercat.
  cu stima...

  Cu delicatetea celui care a avut parte si de "dragoste si de sex", nu pot sa
va sa spun decat : imberb, fudul, fuserist si lipsit de bune maniere.
  Pe calitatile astea nu s-a construit niciodata o cariera, daramite o
"cultura".

    From: "Virgil Leitoiu" [EMAIL PROTECTED]

    > in anii 70 - 80 au aparut mai multe nuvelete, nuvele si romane
categorisite ca fiind SF despre ceea ce astazi ne chinuim sa dezbatem.

    Sa nu dezinformam, totusi ......
    Dumneavoastra confundati anii editiilor in limba romana cu data primei
publicari.

    > au fost .. prin lume ... 451 grade farenheit (ray bradbury)

    A aparut 1953 !
    Adica dupa razboi, cand in filmele americane era 1,5 metrii intre cele DOUA
paturi din dormitorul matrimonial, puritanismul in floare si "vanatoarea de
vrajitoare" se profila la orizont impreuna cu Razboiul Rece.
    Era exact momentul in care sa abordeze teme religiose. :)

    >cavernele de otel, eu robot (issac asimov),

    A aparut 1954 !
    Idem cu ce este mai sus, PLUS:
    Isaac era evreu si putem spune ca a apartinut "cremei cremelor".
    Despre ce religie sa scrie in 1954 ?
    Despre Iudaismul care nu o sa mai existe peste 2-300 de ani sau despre
iudaism in "Fundatie" ?
    Despre alta religie era exclus sa scrie ca il dadeau afara din Brooklyn. :)
    In plus 2 persoane de pe lista afirma ca a fi credincios inseamna musai
SOCIALIZARE, chestie imposibila la Isaac intrucat era claustrofob ! :)

    > sfarsitul copilariei (sir arthur clarck),
    Nmele corect este Sir Arthur Charles Clarke !
    Pe langa "copilarie" exista insa si Sentinela si Steaua, lucrari ce
abordeaza perspectiva religioasa.
    Adica a "indumnezeirii" omului, si a devenirii lui ceva similar zeilor.
    Tema apare insa si in Sfarsitul Copilariei !

    ministerul groazei (frank w. herbert),

    Sunteti sigur ? :)))
    Eu stiam ca Ministerul Groazei a fost scris de Graham Greene !
    Dar trecem mai departe "en passant par la Loraine" .......

    Iar Frank P. (nu w) Herbert este tatal Dunei.
    Si atunci trebuie sa spunem ca firul rosu in DUNE a fost ecologia si
religia. (pe langa altele)

    regii nisipurilor (frank herbert).

    In primul rand autorul este George RR Martin ! :)
    Si este vorba de cu totul si cu totul altceva:
    De pervertirea Dumnezeului, de intoarcerea la Dumnezeul crud si violent din
Verchiul Testament !
    Daca aveti astfel de inclinatii, puteti lua lucrarea si ca un manifest
antisemit prin compararea celor 2 tipuri de fiinta suprema.
    Mai mult, este vorba de obsesii, de neintelegerea menirii zeului si de
"cadere", de "luciferizare".

    > toate aveu ceva in comun si anume ca plasau misticul
    > si religiosul dincolo de spatiul social, sau cel putin
    > incercau sa arate ca viata aia mizerabila care se
    > invarte in jurul sintagmei "servici si acasa" nu are
    > nimic comun cu trairea unei credinte.

    Asa cum rezulta de mai sus doar ati "frunzarit" subiectul deci nu se poate
vorbi de intelegere.

    > in mod evident efervescentii unei religii vor
    > discredita literatura de acest gen ca fiind una de
    > mana a doua care nu se supune principiilor religioase.

    Avand in vedere ce talmes balmes ati facut din autori si lucrari, nu mai
avem ce comentea.
    Nu va putem acuza nici macar de manipulare in conditiile in care este vorba
de necunoastere.

    > problema e deja
    > transata dar nu ne place sa recunoastem. religia nu
    > mai are cum sta alaturi de institutia numita stat,
    > pentru ca spre deosebire de sistemul legislativ care
    > tinde sa devina global religia .. in sensul de concept
    > nu are nici o sansa se devina globala.

    Va recomand sa cititi cu atentie DUNE.
    O sa aflati ce va asteapta. :)

    > exista teoretic o singura credinta dreapta, a mea ...
    > iar asta o vor spune toti cei intrebati indiferent de
    > religie, dogma, crez, carte sfanta ..

    Daca ati fi stiut macar ceva despre Credinta si religii v-ati fi abtinut.
    Toti marii "religiosi" au fost/sunt ecumenisti si toate religiile mari
impart/promoveaza aceleasi valori.

    Cu stima,
    Dicu-Sava Criswtian

  8:00? 8:25? 8:40? Find a flick in no time
  with theYahoo! Search movie showtime shortcut.

Raspunde prin e-mail lui