BOKOKOTORSKI SVEŠTENIK SPC MOMČILO KRIVOKAPIĆ LJUT ŠTO SU NAKON REFERENDUMA ZVONILA ZVONA KATOLIČKIH CRKAVA

Pop raskrstio sa katolicima

Kotor - Arhijerejski namjesnik, bokokotorski protojerej stavrofor Momčilo Krivokapić u intervjuu reviji "Srski glas Boke" kazao je da “neće više biti ni božićnih ni vaskršnjih posjeta sveštenstva SPC i Katoličke crkve".
- Mi smo do sada jedni kod drugih odlazili i čestitali Božić i Vaskrs. Bojim se da su nakon zvonjenja katoličkih crkava u momentu proglašenja crnogorske nezavisnosti koje je naredio kotorski biskup takvi odnosi dovedeni u pitanje. Što se nas tiče, mi smo sa njima završili. Neće više biti ni božićnih i vaskršnjih posjeta. Osim ako mi se naredi - kazao je sveštenik Srpske pravoslavne crkve.
On juče nije želio da za "Vijesti" komentariše i obrazloži tu svoju izjavu datu “reviji za afirmaciju i zaštitu interesa srpskog naroda Boke Kotorske”, navodeći "da je sada vrijeme kada nije pametno davati izjave po tom pitanju, te da to ne treba sad potencirati, jer može nepotrebno da izazove tenzije".
- Ako hoćete da se produbljuju jazovi, izvolite pišite, ali ja ne produbljujem jazove. Vi preuzimate rizik - kazao je Krivokapić u telefonskom razgovoru.
Generalni vikar Kotorske biskupije, monsinjor Anton Belan kazao je da nije prvi put da se Krivokapić “odriče kršćanskih uzusa”.
- Ako je novinar doslovno interpretirao izjavu oca Momčila Krivokapića, u što ne sumnjam, s obzirom na profilaciju časopisa, moram konstatirati da neće biti prvi put da se otac Momčilo odriče "krišćanskih uzusa" čestitanja Božića i Uskrsa predstavnicima Katoličke crkve u Kotoru. Učinio je to bez ikakvog povoda i 1991. godine, a s obzirom na godinu možemo samo pretpostaviti i zašto - kazao je Belan.
On je rekao da je taj običaj obnovljen prilikom proslave 800-godišnjice crkve Svetog Luke.
- Sada je razlog prekida, ako je vjerovati "Srpskom glasu Boke", zvonjenje katoličkih crkava u Boki prilikom proglašenja nezavisnosti Crne Gore. Ovakav gest, dopuštam reći, mogao bi biti primjeren jednom frustriranom političaru, ali ga odbacujem kao neprimjeren jednom duhovnom zvanju, jer predstavlja miješanje u rad druge crkve. Ja ću, kao i do sada, i dalje svim pravoslavnima čestitati Uskrs i Božić, na što me, osim zajedničke vjere u istoga Boga, obavezuje i kućni odgoj. I ne pada mi na pamet da kažem : "Mi smo s njima završili". U toj rečenici ne prepoznajem učenje hrišćanske crkve - zaključio je Belan.

http://www.vijesti.cg.yu/

Одговори путем е-поште