Title:

Nove inicijative DOS- a za saradnju sa Haškim Tribunalom

Savezna Uredba karta za Hag

Sednica savezne vlade zakazana za danas prepodne. Mićunović: Konačno rešenje za nekoliko dana. Bulatović: Kako uredba menja zakon?

BEOGRAD - Inicijativa Predsedništva DOS-a za donošenjem uredbe na saveznom nivou kojom bi se omogućila konkretna saradnja sa Haškim tribunalom jedno je od prvih rešenja, ali su u opticaju i neke drugi oblici saradnje, potvrdili su u petak Zoran Živković, savezni ministar policije i Dragoljub Mićunović, predsednik Veća građana u pauzi zasedanja saveznog parlamenta.

- Razmatraju se razna rešenja i za nekoliko dana imaćemo jasan stav o načinu saradnje sa tribunalom u Hagu. Štampa je malo požurila sa objavljivanjem rešenja, koga zapravo i nema - rekao je Dragoljub Mićunović.

On je dodao da ima raznih ideja, a u petak se špekulisalo da se donošenju uredbe protivio predsednik SRJ Vojislav Koštunica i njegova stranka, te da će se zbog toga sastanci Predsedništva DOS-a nastaviti.

Kako je Mićunović objasnio uredba je van domašaja parlamenta i on raspravlja samo o onome što dobije od Vlade kao zakonski akt".

- O tome šta će Vlada raditi i šta će, pre svega biti ponuđeno Vladi ili sudovima, nije u domenu parlamenta - dodao je predsednik Veća građana i jedan od lidera DOS-a napominjući da parlament ne može da osporava takvu vrstu uredaba.

Nismo moćni

- Da smo mi tako moćni da možemo da utičemo na Ameriku, ja bih bio vrlo zadovoljan - nasmejao je novinare Bulatović odgovarajući na pitanje da li SNP oseća odgovornost za eventualni neuspeh donatorske konferencije.
- Ona će se održati, a pitanje se postavljalo samo oko učešća Amerike. Oni mogu da rade šta hoće, to je poznato i apsolutno odbacujem odgovornost sa svoje stranke - odgovorio je Bulatović.

Trudnica

Zoran Živković, savezni ministar policije izjavio je u petak da je na sastanku Predsedništva DOS-a postignuta potpuna saglasnost oko saradnje sa Hagom i demantovao navode da je predsednik SRJ bio protiv toga.
- Verovali ili ne mi smo se potpuno složili oko toga- naglasio je Živković i dodao da se možda neće tako zvati, ali će "takav dokument biti primenjiv na sve i neće biti nikog za koga ta uredba neće važiti".
Savezni ministar policije je ponovio da je nužna potpuna saradnja sa Hagom i uporedio je sa trudnicom.
- To ne može da bude polovičan proces. Kao što žena ne može da bude pola trudna, ili je trudna ili nije, tako i ova saradnja ne može biti polovična. Ili je ima ili nema - slikovito je objasnio Živković.

- Nadam se da će Vlada, ako bude donosila takav dokument, raditi u skladu sa međunarodnim pravom i sa našim zakonom - izjavio je Mićunović.

Kako "Glas" saznaje sednica savezne vlade na kojoj će verovatno dosovskom većinom glasova ovaj dokument biti usvojen, zakazana je za danas prepodnevne.

Na pitanje novinara da li će to produbiti krizu Savezne vlade on je odgovorio će se ona prebroditi.

- Smatram da država nije ugrožena zbog ovog jednog konflikata oko zakona sa koalicionim partnerima. Nastojaćemo da održimo državu i Vladu, a nastavićemo razgovore o redefinisanju odnosa između Srbije i Crne Gore.

Predsednik SNP Predrag Bulatović rekao je novinarima da nije upoznat sa novim predlogom DOS-a za saradnju sa Tribunalom u Hagu.

- Nije mi jasno kako se zakon može zameniti uredbom, ali kod jednog broja političara u Srbiji je sve moguće. Ako se to desi, a mislim da će teško do toga doći, videćemo šta ćemo da radimo - rekao je Bulatović.

Odgovarajući na pitanja brojnih novinara, lider SNP-a je dodao da nikada u pregovorima nije bilo priče o izručenju Miloševića, nego o tome da li je moguće izručenje jugoslovenskih državljana Haškom tribunalu.

- Ima specijalista u Srbiji koji znaju i ko će i kada biti hapšen. Evo, ministar pravde izjavljuje da će biti uhapšen Hašim Tači. Mislim da Batić bolje poznaje ovo od mene, pa pitajte njega - poručio je Bulatović novinarima, dok su njegove pristalice s odobravanjem pratile ovo izlaganje pred sedmom silom.

- Između DOS-a i SNP-a sada je na dnevnom redu preuređenje federacije. Proteklih dana, tokom svih ovih rasprava i pregovora pokazalo se da nešto ne funkcioniše kako treba. Žao nam je što je do toga došlo, ali SNP ne želi da spreči ono što DOS želi u Srbiji. Mi nećemo povući nijedan pogrešan potez da dođe do nestanka države i pozivam pravnu javnost da ne prepusti političarima da oni daju konačan stav o odnosima u državi - napomenuo je Bulatović.

Kako je rekao SNP se neće povući iz Vlade i parlamenta SRJ jer bi to bilo "isto kao kad su Slovenci i Hrvati napuštali ovaj dom, a značilo bi kraj savezne države".

- To je veliki ulog i velika odgovornost i to ne bi uradili bez nekog krupnog razloga - zaključio je Bulatović.

D. Gavrilović - V. Pavlović

Miroslav Antic,
http://www.antic.org/