Skandal u Narodnoj skupštini

NT do najsitnijih detalja otkriva kako je doslo do najnovije afere u srpskom
parlamentu.

Dušan Petrovic, šef poslanicke grupe DS, optuzuje:

G17 i DSS antidatirali dokumente

Srbija, sudeci po najnovijem skandalu u Narodnoj skupstini, ponovo ulazi u
ozbiljnu politicku krizu. I to u trenutku kad se zahuktavaju pregovori o
Kosovu, a poslanici mesecno, i bez svojih „donatora i kupaca", inkasiraju i do
200.000 dinara.
Afera oko navodne kupovine poslanika kulminirala je u ponedeljak, 28. novembra,
kad je Dusan Petrovic, sef poslanicke grupe DS, obelodanio, kako kaze,
nelogicnost u radu Administrativnog odbora i strucnih sluzbi Skupstine, oznacio
je kao grub falsifikat, a nadleznom tuzilastvu podneo krivicne prijave protiv
sekretara Skupstine Marka Danilovica, dok je predsednika Predraga Markovica
optuzio za tesku zloupotrebu duznosti.
- Zetok skandal koji drma Narodnu skupstinu Srbije preti da postane najveca
bruka srpskog parlamentarizma. Jer, na delu su, u prevari, uhvaceni najvazniji
predstavnici gradjana, pocev od predsednika Predraga Markovica, koji je
ocigledno zloupotrebio svoja ovlascenja, do pojedinih poslanika vladajuce
koalicije - svi su ucestvovali u falsifikovanju zvanicnih dokumenata - tvrdi
Petrovic za NT.
Poslanici G17 plus Vesna Lalic i Sovranije Conjagic najpre su, u nedelju, 27.
novembra, navodno podneli ostavke na svoje poslanicke mandate. Nekoliko minuta
kasnije, oboje su predsedniku Markovicu prosledili dopise u kojima ga
obavestavaju da nece prihvatiti „bilo kakav pokusaj koriscenja ranije datih
pismenih izjava" i „da takav pokusaj falsifikovanja nece proizvoditi nikakve
pravne posledice".

Vesna Lalic:

Najgori u G17, opijeni uspehom, kao vukovi su jurišali na funkcije

Doktor Vesna Lalic za NT otkriva da njeno nezadovoljstvo tinja vec mesecima,
ali da je do sada uvek postovala stranacku disciplinu. Po struci je
neuropsihijatar, a do ponedeljka, kad je podnela ostavku na clanstvo u stranci,
bila je i predsednik Opstinskog odbora G17 plus Novog Beograda.
- U ime „visih drzavnih interesa" od nas je trazeno da se slozimo oko mnogih
odluka u Skupstini za koje smo znali da su pogresne. Pretpostavljam da i iza
cele ove prevare stoje ti interesi. Ali, nisam ovo uradila ni iz licnih
interesa, mada me je Dinkic vec optuzio da sam trazila direktorsko mesto. On i
ne zna da sam ranije vec bila direktor Doma zdravlja. Uostalom, zar sam dr
Labus nije rekao da poslanici ne treba da se bave drugim poslom do poslanickim.
Ja sam ga bukvalno shvatila. Nikada nisam izostala sa zasedanja Skupstine, a za
govornicu nisam cesto izlazila. Kad sam videla ko sve izlazi...
Dr Vesna Lalic objasnjava da je u G17 plus usla iz najcistijih pobuda, da je
stvarno verovala u proklamovane vrednosti ekspertske stranke, ali...
- Onda su se pojavili neki novi ljudi u stranci. Opijeni brzim, neocekivanim
uspehom, kao vukovi su jurisali na funkcije. S novobeogradskim odborom odlicno
sam „odradila" republicke, a potom i lokalne izbore. Posle kolege sa Palilule,
imala sam najbolje rezultate i nisam mogla da shvatim zasto smo se kao stranka
odrodili od gradjana. A, s druge strane, u prvi plan su isplivavali
najbezobrazniji i najagresivniji. Zao mi je zbog gradjana - nista nismo uradili.
Vesna Lalic objasnjava da je s Predragom Markovicem imala interni dogovor da u
svakom trenutku moze da mu se pozali na sve sto joj smeta u Skupstini. To pravo
je u nedelju i iskoristila:
- Podnela sam ostavku na pisarnici i odmah se popela do prvog sprata, kod
Markovica. Potom sam otisla u svoj odbor i vratila clansku kartu. Niko mene
nije izbacio. A, i te kako planiram da se ubuduce bavim politikom. Verujte, u
Srbiji zaista postoje neki lideri stranaka koji su principijelni i posteni.
Ali, prvo da isteram pravdu. Tuzicu ih, naravno.

NT ekskluzivno objavljuje kompletnu satnicu parlamentarne krize koja je pocela
tokom zasedanja u petak, 25. novembra, nastavila se tokom vikenda, a u
ponedeljak izazvala za sada nesagledive posledice.
l petak, 25. 11. Poslanik G 17 plus Sovranije Conjagic dobio saglasnost svoje
poslanicke grupe da ne glasa za budzet.
l petak, 25. 11. Poslanici vladajuce koalicije optuzili Bogoljuba Karica da
pokusava da „podmiti neke poslanike vladajuce koalicije da ne glasaju za
republicki budzet".
l petak, 25. 11. Kako tvrdi Sovranije Conjagic, ministar Mladjan Dinkic, koji
je navodno cuo da njegov stranacki kolega hoce da napusti G17 plus, nudi mu
funkciju pomocnika ministra vera. „Dinkic je hteo da me podmiti", tvrdi kasnije
Conjagic.
l subota, 26. 11. Dusan Petrovic, kako tvrdi, tokom veceri saznaje da je
„Mladjan Dinkic jednom visokom funkcioneru DS saopstio da je Petrovic sumnjiv
oko trgovine poslanicima, i da tu nesto ima..." Mediji sutradan, u nedelju 27.
11, i zvanicno objavljuju da je Dinkic optuzio Petrovica za trgovinu mandatima.
l nedelja, 27. 11, 11.00 - prema delovodniku pisarnice, tacno u ovo vreme
zavedena je ostavka Vesne Lalic sa upisanim datumom 27.11. Broj delovodnika je
01-018-2756/05.
l nedelja, 27. 11, 11.10 - pod brojem 01-118-2757/05 u pisarnici je primljena i
ostavka Sovranija Conjagica, koju je, po svemu sudeci, predao neko iz strucnih
sluzbi.
l nedelja, 27. 11, 11.15 - Vesna Lalic u pisarnicu predaje svoj dopis
predsedniku Skupstine, a nekoliko minuta kasnije srece se s Markovicem,
obavestava ga o ostavci i predaje mu jedan primerak svog dopisa. Broj pod kojim
je zaveden njen dopis je 01-018-2754/05, sto stvara kasniju sumnju. Iako
kasnije predat, ovaj dokument nosi nizi delovodni broj.
l nedelja, 27. 11, 11.25 - Sovranije Conjagic takodje podnosi svoj dopis na
pisarnici, i takodje dobija nizi delovodni broj u odnosu na svoju ostavku -
01-013-2755/05.

Sovranije Conjagic:

Albijanic i Dinkic prvo su me optuzili da me je obrlatio Karic

Sovranije Conjagic, sada vec bivsi poslanik G17 plus, po struci je profesor
knjizevnosti. Zivi u Sapcu i od osnivanja je bio u stranci eksperata. Za NT
otkriva:
- Nisam podneo ostavku, izbacen sam iz stranke zbog krsenja discipline.
Prevaren sam i zloupotrebljen i zelim da iznesem pravu istinu. Jos u petak sam
se pred stranackom grupom izjasnio da necu glasati za budzet. I dobio sam
dozvolu da to uradim. A onda se izdesavalo sve ovo. Nisam glasao ni za izbor
sudija, ni za Deklaraciju o KiM. I to su svi znali. Da sam hteo da se ne zna,
mogao sam da cutim i glasam protiv budzeta...
Kako dalje navodi, njegovo nezadovoljstvo u G17 plus traje vec duze vreme:
- „Pobunio" sam se jos kad je SPS usla u vladajucu koaliciju. Tada je receno da
je to bezuslovna podrska, a vremenom se ispostavilo da svi radimo u njihovom
interesu. Konkretno, zbog ustupaka SPS i DSS, u Sapcu za predsednika suda nije
izabran covek koji zasluzuje to mesto. Nisam hteo da glasam za drugog
kandidata. Sto se Deklaracije o Kosovu tice, sve me je podsetilo na
SPS-retoriku, sve je radjeno u Milosevicevom maniru. Inace, pre dva meseca
podneo sam i ostavku na mesto u Izvrsnom odboru stranke.
Conjagic podseca da mu je ministar Dinkic nudio mesto pomocnika ministra, ali
da je to odbio:
- Da sam hteo privilegije, zasto ne bih pristao? Najpre su me Miloljub
Albijanic i Mladjan Dinkic optuzili da me je obrlatio Bogoljub Karic, a
sutradan su vec promenili pricu - ispalo je da sam krsio stranacku disciplinu.
Sve po principu - drzte lopova. Ali, podnecu krivicne prijave protiv njih zbog
zloupotrebe, prevare, krsenja zakona i Ustava.

Dusan Petrovic komentarise:
- Ocigledno je da su na delovodnom pecatu falsifikovali vreme, ali delovodne
brojeve, ipak, nisu smeli. Inace, po poslovniku, Predrag Markovic bio je duzan
da obavesti Narodnu skupstinu koja u to vreme zaseda da je ovo dvoje poslanika
podnelo ostavke, ali i o sadrzaju njihovih dopisa u kojima se pozivaju na
odluku Ustavnog suda, odnosno da njihove blanko ostavke ne mogu da se koriste i
da im se oduzimaju mandati. A zatim da obavesti predsednika Administrativnog
odbora da sazove sednicu. Markovic ne cini nista od toga.
l nedelja, 27. 11, oko 13.00 - pocinje zasedanje Administrativnog odbora, koji
je do daljnjeg obavijen tajnoscu. Zna se da je predsednik odbora Tomislav
Nikolic u to vreme van Beograda, a izvestaje Odbora potpisuju, kao zamenici
predsednika, poslanici Petar Cvetkovic i Dejan Djurdjevic.
- Iako sam u to vreme u Skupstini, a jos sam i clan Administrativnog odbora,
niko me ne poziva, mada su po poslovniku duzni da obaveste moju odbornicku
grupu, ali i poslanike o kojima se raspravlja, Lalicevu i Conjagica.
Nezvanicno, saznajem da taj odbor traje u 14.15, a da se za 15 sati priprema
sastanak Republicke izborne komisije, koja bi trebalo da verifikuje odluku
Administrativnog odbora. Tomislav Nikolic, iako predsednik, nije u Skupstini, a
nije se pojavio ni sutradan, u ponedeljak, tako da je jasno da je aminovao
odluke vladajuce koalicije - tvrdi Petrovic.
l nedelja, 27. 11, oko 14.45 - Zoran Andjelkovic, koji u tom trenutku
predsedava Skupstinom, obavestava poslanike da je odrzana sednica
Administrativnog odbora i cita izvestaj.
l nedelja, 27. 11, 14.55 - clana RIK iz DS Dragana Radulovica nadlezna sluzba
obavestava da u 15 sati, za pet minuta, pocinje zasedanje RIK.
l nedelja, 27. 11, 15.15 - posto ga je Petrovic ranije obavestio, Radulovic
stize na sednicu s malim zakasnjenjem.
l nedelja, 27. 11, 17.00 - elektronski mediji objavljuju da Republicko javno
tuzilastvo pokrece istragu o podmicivanju poslanika.
l nedelja, 27. 11, 19.30 - elektronski mediji objavljuju da je Mladjan Dinkic
optuzio Dusana Petrovica za trgovinu mandatima.
l ponedeljak, 28. 11, 10.48 - vladajuca vecina, sa 130 glasova za, usvaja
republicki budzet. Poslanici DS i SRS nisu prisustvovali glasanju.
l ponedeljak, 28. 11, 12.55 - Dusan Petrovic u pauzi zasedanja na konferenciji
za novinare obelodanjuje nelogicnost s delovodnim brojevima i optuzuje
Markovica, Danilovica i funkcionere vladajuce koalicije za falsifikate i
zloupotrebu, najavljuje krivicne prijave.
l ponedeljak, 28. 11, oko 14.00 - Predrag Markovic novinarima u Skupstini
saopstava da jos nije obavesten o Petrovicevim optuzbama.
l ponedeljak, 28. 11, oko 15.00 - ministar Jocic potvrdio je da je tuzilastvo
iniciralo istragu o trgovini poslanickim mandatima.

    O. N.

Dragisa Djokovic, bivsi poslanik DSS iz Kosovske Mitrovice:

Kostunica me prevario,
Sormaz, Aligrudic i Radulovic nudili mito

Bivsi poslanik DSS iz Kosovske Mitrovice Dragisa Djokovic prvi je u novijoj
istoriji srpskog parlamenta kome je aktivirana blanko ostavka. Djokovic je
smenjen proslog novembra, a tvrdi da se o njegovom slucaju cuti punih godinu
dana:
- Moja smena u Skupstini sprovedena je apsolutno na isti nacin - falsifikatom i
obmanom. Jos tada sam Prvom opstinskom tuzilastvu i policiji podneo krivicne
prijave protiv svojih kolega iz DSS i zamenika predsednika Administrativnog
odbora Petra Cvetkovica, ali nije bilo nikakve reakcije. Nadam se da ce sada,
pod pritiskom javnosti, konacno poceti da istrazuju po mojim prijavama - kaze
Djokovic za NT, i podseca sta se sve tada desavalo:
- Nisam mogao da trpim situaciju u pokrajinskom DSS. Partija se
kriminalizovala, bivsi clanovi SPS i JUL su se ubacili u nase redove i polako
preuzimali vlast. Pozalio sam se nekoliko puta u Beogradu, ali malo ko me je
slusao. Premijer Kostunica prvi put me je primio 1. novembra 2004. Veoma lepo
smo razgovarali. Persirao mi je: „Razmislite jos malo, nemojte donositi nagle
odluke..."
Vec sutradan, 2. novembra, u stan Djokoviceve kcerke, koja zivi u Beogradu, i
gde je on boravio tokom poseta prestonici, dolaze njegove kolege, poslanici i
visoki funkcioneri DSS.
- Nepozvani dolaze Milos Aligrudic, Dragan Sormaz i Milos Radulovic. Nude mi
kule i gradove: da predjem da zivim u Beogradu, supruzi posao, deci stipendije,
stan, kucu, novac... Odbijam sa rezignacijom i 9. novembra odlazim na novi
sastanak s Kostunicom. Sekretarica u njegovom kabinetu saopstava mi da najpre
posetim Dejana Mihajlova, generalnog sekretara Vlade. I on obecava. Jos vise od
prethodne trojice. Kaze mi: „Znam te iz poslanicke grupe, dobar si covek, samo
reci sta ti treba". Odgovorio sam mu da nisam iz te price, necu da lazem narod,
kod mene u Mitrovici to se odmah vidi. I nisam se pokajao.
Ali, Djokovic navodi da se pokajao zato sto je kasnije poverovao svom tadasnjem
predsedniku:
- Kostunica me je opet veoma ljubazno uveravao da bi trebalo da razmislim. Kada
sam mu ponovio da se necu predomisliti, rekao mi je i ovo: „Dobro, samo da
znate, ne pada nam na pamet da zbog Vaseg slucaja sazivamo Administrativni
odbor, da Vam oduzimamo mandat. Mandat je Vas." Medjutim, vec posle nekoliko
dana zasedao je Administrativni odbor. O mom slucaju nije se ni raspravljalo,
ali mandat mi je oduzet. Kako? U zapisniku, pod tackom razno, upisano je da je
u medjuvremenu, za vreme trajanja sednice, „pristigla moja ostavka". Potpisuje
je zamenik predsednika Petar Cvetkovic. Podneo sam krivicne prijave, ali
zamenik tuzioca samo je krsio ruke. Sve mi je jasno, ali ne kajem se...

http://www.nedeljnitelegraf.co.yu/novi/2-3.html

DonorsChoose.org helps at-risk students succeed. Fund a student project today!
http://us.click.yahoo.com/LeSULA/FpQLAA/E2hLAA/1dTolB/TM