Ik heb ontdekt dat bepaalde data samen met de bijhorende gebouwen zijn
verdwenen (gedelete) en er nieuwe in de plaats zijn getekend.
De persoon die de auteur is van de nieuw getekende gebouwen weet niets van
extra taggen aan de gebouwen die zijn verdwenen. Doordat de oudere gebouwen
zijn gedelete is ook de geschiedenis ervan verdwenen en weet ik niet wie of wat
de oorzaak is. Mijn vraag is of er een geschiedenis wordt bijgehouden of kan
opgevraagd worden van een bepaald gebied.

In het verleden heb ik de opmerking al eerder gemaakt dat door de
complexiteit/omvang van osm, er een manier moet gevonden worden om de
ingevoerde data te beschermen.
Door voornamelijk nieuwkomers (die heel welkom zijn) worden leerfouten gemaakt
en in de toekomst misschien kwaadwillig door concurrentie als osm te belangrijk
wordt.

Hetgeen waar ikzelf aan dacht was een soort peterschap voor beginners met een
aantal levels waarbinnen ze kunnen werken en de peter de data kan nakijken. Bv
in het begin poi's en extra labels of nieuwe wegen en later de relaties of zo.
Of anders bepaalde data die je kan "bevriezen" zodat anderen ze niet overhoop
kunnen halen, uitgezonderd personen met een hogere bevoegdheid.

Dus ik zoek een draagvlak voor het beschermen van data en de geschiedenis van
een zone.

Mvg Filip

p.s. Als iemand zin heeft dit te vertalen in de andere landstalen voor een
gezamenlijk standpunt..