Tack för svaren killar!
Jag har nu en ändring redo att postas, jag vill gärna göra hela i ett enda
changeset. Jag tror vi får kortast tid av bleeding då, och till ett så
begränsat område som möjligt. Det förutsätter dock att jag inte gjort något
misstag.När jag gjorde tester vid Strängnäsfjärden
(http://osm.org/go/0bAcVm4T-) så blödde Osmarender endast i ett mindre område
(och gör fortfarande på z9, z10, z11, två veckor senare, z12-17 har slutat
blöda). Mapnik tog det hela med ro, men det berodde väl på att jag höll mig
inom den "coastline tile"-gräns du pratade om, Erik.
Tycker ni det är galet?
Sen några mindre frågor:
Jag har taggat ALLA öar med place=island, mest för kvalitetsäkring, är detta
ok? Annars rensar jag ut det senare, enl ev konvention.
Någon som har åsikt om EXAKT vart gränserna i Stockholm ska gå? Jag vet inte
under vilka broar ev slussar/luckor ligger.- Gränsen vid Norrström har jag lagt
under Norrbro- Söderström under den västra bron vid Slussen- Hammarbyslussen
under Johanneshovsbron

Erik skrev:
> PS jag vill ju alltså fortfarande ha stora sjöar som coastline, men
> tänker inte ändra tillbaks om andra ändrar till natural=water

Tycker du visar mycket god stil och ändå hjälpa till med det du inte håller med
om.
Mvh/Odd