Är inte det väldigt inkonsekvent med tanke på KNKOD och lnkod (som i sig är
ganska inkonsekventa med versaler och gemener)?

Jag är dock helt och hållet för en se:-tag då det gör det lättare att plocka ut
information om enbart Sverige. Fast kanske är det bara jag som missat att det
finns något enkelt sätt att begränsa en fråga till ett land. Skulle exempelvis
även gärna sett att det var se:lansnummerkod och se:kommunnummerkod. Som ni ser
tycker jag även om svenska språket då det minimerar möjligheterna till att bli
"lost in translation".

                kalle