Jag har därmed också gett uttryck för det jag egentligen tänkte skriva
om saken, nämligen att jag tycker det egentligen inte är något fel i om
det är få redigeringar i namnrymnden Wikipedia (bortsett då från
Bybrunnen och liknande). Wikipedia är ju att betrakta som ett regelverk,
och ett regelverk som ändras hela tiden är inget bra stöd för verksamheten.

Där tycker vi olika. Poängen är ju att väldigt lite på Wikipedia är
hugget i sten – det är medvetet och i princip någonting bra. Dels går
det att ändra regelverket (om man nu ska kalla det för ett sådant)
efter gemenskapens behov, dels går det att lägga till exempel och
undantag i all oändlighet. Evolution, med andra ord.

Caesar

Till