Hej Henrik

Jeg forsøgte med en mørk hvedeøl i 2013, som blev brygget i efteråret.

I den forbindelse anvendte jeg ca. 4 gram pr. liter øl, og det helt perfekt
– dejligt duft uden at smage af gran.  Har kun fået positiv tilbagemelding.

Jeg overvejer dog, at prøve en anelse mere næste gang – ca. 5 gram.

Granen var høstet i foråret, hvor træet udvikler sig mest. Herefter pillede
jeg alle nålene af, og frøs dem ned. Og da jeg skulle bruge dem blev det
afvejet hurtigt dybet i kogt vand for en sikkerheds skyld inden jeg brugte
dem i urten.

Men held og lykke – god brygning

Nicolaj