Den termostaten är också fin att styra Lidl grytan med.

Jag har monterat sensorn på en kort slangbit. Normalt hänger den i en frysbox och styr öl-förrådets temperatur.

När jag brygger sätter jag in den slangbiten efter cirkulerings pumpen og brytaren mellan stiket og väggutaget. Det verkar perfekt. I princip kan man styra på 1/10 dels grad men i verkliga livet svänger det några grader för det är fördröjning på elementen i grytan.

Ska du ha mer exakt behöver du mycket mer komplicerad styrning som reglerar effekten och inte bara slår till og från. Men det är absolut helt onödigt vid bryggning. Medel temperaturen blir på graden i grytan i alla fall

Lund Teknik har pump mm om du behöver det.

Göran