Hej folkens

Jeg bruger indsatssi til mæskning og eftergydning (et Nimbus 270 system fra
Lund Teknik) og jeg har noget svært ved at styre eftergydningen.

Jeg gør som følger:

   1. Når jeg har udmæsket, begynder jeg så småt at hæve indsatssien.
   2. Jeg hælder gydevand (75 grader) over således at jeg holder overfladen
   våd.
   3. Det betyder at væskestanden i gryden stiger så jeg er nødt til at
   hæve sien.
   4. Nu bliver overfladen "tør" så tilbage til punkt 2 og sådan fortsætter
   jeg indtil sien er kommet helt op.

Problemet er at for at urten ikke skal løbe over må jeg hæve sien relativt
hurtigt. Det giver for stort flow med det resultat at min effektivitet ikke
bliver videre god (70% ved seneste bryg).

Hvad gør jeg forkert?

Højt skum

Ebbe (2860)