Okey Takker

Alex. jeg bruger skam beersmith og det der forvirer lidt er at når jeg
sammenligner min opskrift med de forskellige typer øl holder den sig jo
inde for grænserne på flere forskellige??
De malte jeg har brugt er som følge
5,09 kgCHÂTEAU PILSEN 2RS (3,0 EBC)Grain178,3 %0,53 kgChâteau Cara Blond
(20,0 EBC)Grain28,2 %0,53 kgChâteau Munich (25,0 EBC)Grain38,2 %0,19 kgChâteau
Cara Gold (120,0 EBC)Grain42,9 %0,10 kgChateau Arome (100,0 EBC)Grain51,5 %0,07
kgChâteau Chocolat (900,0 EBC)Grain61,0 %
Så som jeg ser det ender det ud som enten en Belgian Pale ale  eller en
Belgian Speciality Ale  den lå på 1068 OG efter endt kogning.

Karsten: den bog / programe vil jeg da lige tjekke ud

MVH
Claus klint

Borrevangsvej 3 a
4573 Højby sj