Til mit næste bryg vil jeg lave en luftpumpe til at ilte urten med.
    Er der nogen, der har erfaringer med sådan en urtilter?
    Hvor lang tid skal den sende bobler gennem urten?
    Skal der anvendes et sterilfilter foran pumpen?
    Venlig hilsen
    Kristian Krægpøth

Jag har haft det när jag odlar upp jästceller till att bli många och med
tjockt cellmembran.

Du skall inte lufta en vört för länge. Då får du en massa jästceller men
ingen alkoholhaltig öl.

Max 1/2 - 1 timme skulle jag säga men det finns nog dom som tycker
annorlunda.

Du skall inte ha filtret före luftpumpen utan efter.  Sedan allt efter
filtret skall steriliseras  - slang, luftsten