Tak for svarene til nu. Det er åbenbart en kendt udfordring rundt omkring :D)

Til Bjarke:
Det er ikke samme problemstilling, for jeg har prøvet at lette trykket på
flaskerne. Jeg har prøvet at fjerne trykket helt men når jeg senere åbner
øllet, er der bare desto mere tryk på. Der er en anden, der har haft fokus på,
at øllet ikke var gæret helt i bund, før jeg flaskede det. Det KAN være en del
af årsagen, selv om det har stået på gærtanke i 3 uger.

Jeg hænder nok mest til Steens bud, at der trods alt har været bundrester, der
generer. Steen foreslog, at jeg hældte øllet i spande igen, lod det bundfælde
og derefter flaskede det igen. Det vil jeg prøve - selv om det er en bøvlet
affære.

Min alternative plan er: Kald gutterne sammen og drik øllet, inden det bliver
alt for vildt i flasken :D)
Mange dejlige hilsner fra Alex