El 12/9/23 a les 11:00, Xavier Drudis Ferran ha escrit:
Ho sento, no ho he provat ni gens ni gaire això que dius,
suposo que no et podré ajudar...

El Tue, Sep 12, 2023 at 09:05:56AM +0200, Narcis Garcia deia:
Bon dia,

Estic intentant crear un document de base de dades amb LibreOffice per a
compartir, connectat a una base de dades del servei remot MariaDB.
Em trobo que fer-ho mitjançant ODBC requereix algun tipus de configuració a
l'entorn operatiu (poc portable),

I amb les altres opciosn no necessites configuració local ?
Al menys credencials o això ?

La única cosa que, de ben segur, haurà d'introduir l'usuari és la credencial per accedir a la base de dades.

mitjançant JDBC no funciona* (Prova la
classe: No s'ha pogut carregar el controlador JDBC),

tens libmariadb-java instal·lat ?

Necessito reduir els requisits tècnics al mínim, i el meu objectiu és que l'usuari només hagi de tenir LibreOffice i saber la seva credencial.
Si s'han d'instal·lar «extres» això complica les possibilitats d'èxit.

i directament funciona
amb algunes mancances.
«Connect directly (using MariaDB C connector)»:

No desa claus primàries quan creo taules amb camps, i no reacciona quan
demano crear un informe.

Ni idea, sembla alguna incompatibilitat.
Ho fa indiferentment del tipus de dades dels camps clau ?

Sembla que si, que és indiferent.
I els camps d'autocomptador numèric, no compten.

A més a més, si ho deixes obert perd la connexió i cap tancar tot el
LibreOffice per a poder tornar a obrir i que connecti.

M'imagino que algun timeout es deu poder configurar per algun lloc,
wait_timeout, interactive_timeout...
però si no vols configuracions locals ja no sé...

De detalls així suposo que ja en saps buscar tu...
https://stackoverflow.com/questions/51506416/mariadb-server-times-out-client-connection-after-600-seconds

A mi em sonava que sense tancar el LibreOffice podies obrir i tancar
connexions, però potser no ho recordo bé o ha canviat en les versions
actuals.

¿Algú s'ha barallat amb aquest tema i pt fer recomanacions?

Poc i fa massa temps. Ho sento. Sort.

El què busco és una forma senzilla de què, entre vàries persones cadascuna a
casa seva, introduïm dades a una base de dades mitjançant un formulari, i
podem treure un llistat.
Que no requereixi cap coneixement tècnic per a utilitzar-ho per primera
vegada.

Ni flors, Nextcloud forms ?
Framaforms ?
https://framaforms.org/abc/ca/
Framacalc ?
https://framacalc.org/abc/ca/

Però la funcionalitat pot no quadrar i instal·lar o mantenir el teu
servidor pot ser massa feina.

Necessito que es pugui fer amb una aplicació d'escriptori, independentment de què algun dia es desenvolupi una interfície web, que no podrà dependre de CMS que condicionin tot.

En tot cas si vas per ODBC, JDBC, etc. tingues en compte si les dades
van xifrades o no per la xarxa.

Per a xifrar-les normalment caldria configurar claus i certificats al
servidor (i si vols al client per autenticar però això és més
configuració local i igual no vols). I si la CA del certificat de
servidor no és pública, o no et vols refiar de totes les CAs
públiques, o vols fer alguna mena de pinning, potser configurar
truststores i mandangues a cada client...

D'acord.

LibreOffice: 7.4
Debian: 11
(*) El paquet libreoffice-base-drivers està instal·lat, que inclou JDBC.

Sospito que inclou part de JDBC, el costat de l'aplicació, però no el
costat de la BD, i llavors falta un controlador JDBC (en java)
específic per a la BD, que seria libmariadb-java, però tampoc he
provat ara fa poc.

El problema és requerir que l'usuari s'hagi d'instal·lar cosetes, i què això sigui viable amb GNU, Windows, etc.

--

Narcis Garcia

I'm using this dedicated address because personal addresses aren't masked enough at this mail public archive. Public archive administrator should remove and omit any @, dot and mailto combinations against automated addresses collectors.

Respondre per correu electrònic a