El Mon, Oct 02, 2023 at 12:45:26PM +0200, Narcis Garcia deia:

> Però el què necessito és poder dissenyar un formulari: Amb etiquetes i
> explicacions per a cada camp que emplena l'usuari, limitació del format de
> les dades, algun avís o reacció programada, etc.
> També dissenyar un informe: Un llistat on aparegui el títol que jo vull,
> explicacions a l'efecte, numeració de pàgines, suma de la columna que jo
> vull, etc.

Ni idea.  La meva humil opinió és que això no és tan fàcil d'oferir
en una aplicació genèrica, i per això qui ho intenta es queda bastant
a mitges. Al final si intentes fer-ho amb una aplicació "per a
dummies" acabes tenint més feina que si et fas a mida una aplicació
web o una aplicació d'escriptori (però hauria de ser portable).

Els frameworks de programació són més complicats d'aprendre però
ofereixen més flexibilitat i llavors costen menys de fer servir.

Generadors d'informe potser encara en pots trobar de genèrics que et
solucionin alguna cosa (jasper reports o així). Però també si no es
complica molt el llistat, que si no arriba un moment que s'acaben o es
compliquen massa. Però formularis que no siguin estúpids del tot i
siguin còmodes i informatius, costen menys de fer amb HTML i un
programa de servidor que amb dissenyadors de formularis que tenen un
conjunt limitat de tipus, validacions i presentacions.

Vull dir que sí, que fer-te un programa a mida és feina. Però agafar
una eina genèrica i fer-te-la a mida a vegades és més feina i queda
pitjor. I si intentes estalviar temps acabaràs amb deute tecnològic,
però et passarà tant programant-ho tu com amb una eina genèrica. Si ho
programes tu no li voldràs deicar prou temps per deixar-ho super
perfecte i quan ho vulguis canviar en un futur serà més difícil. I si
agafes una eina, un cop tinguis alguna cosa passable, ho deixaràs així
i en un futur et trobaràs nous requeriments que l'eina no hi arribarà
i t'hauràs de passar a un programa a mida.

En qualsevol cas, bona sort.

Respondre per correu electrònic a