Привіт.

Пройшло немало часу але все ж таки хотів відповісти.

> Тепер нас тут двоє.

:)

> Нажаль не знаю відповіді. Якщо потрібно, можу перекласти на Англійську
> для debian-user@.

Але ж так кожен може :)
https://serverfault.com/questions/960864/what-to-use-for-a-hostname-on-a-dedicated-linux-server
Хоча там питання поставлене більш широко.

> Я якось після сендмейла з разу на постфікс перескочив. Нічим не можу допомогти

Насправді питання не стільки про exim, скільки про те як назначити
hostname. Але не як це робиться, а який варіант обрати. Я перед цим
пробував ставити більш загальне питання, але прийшов до висновку що
краще з чогось більш земного починати. І насправді в мене вже є думка
(але готовий вислухати контраргументи).

Я перечитав:

debian-installer: incorrect /etc/hosts localhost line:
localhost.localdomain:
    або https://lists.debian.org/debian-devel/2005/10/msg00194.html
/etc/hostname: https://lists.debian.org/debian-devel/2003/05/msg02057.html
/etc/hosts: Two lines with the same IP address?
https://lists.debian.org/debian-devel/2004/06/msg00443.html

І прийшов до висновку що в /etc/hostname має бути hostname, а не FQDN.
Як би парадоксально це не звучало :)

В /etc/hosts достатньо:

127.0.0.1  localhost

Без myhostname, localhost.localdomain, myhostname.localdomain,
myhostname.example.com, example.com. Тому що з того що бачу софт
останнім часом не очікує що hostname буде у щось резолвитись. Або ж це
можна перевизначити. Як виявилось на моєму ноуті навіть немає
localhost в /etc/hosts, і все начебто працює.

Додати hostname в /etc/hosts може бути потрібно, якщо воно десь
використовується як доменне ім'я. Тоді я б додавав його після
localhost, бо в моєму розумінні localhost - це канонічний hostname,
myhostname - лише alias. Або окремим рядком, якщо потрібен інший
канонічний hostname:

127.0.0.2  myhostname.example.com myhostname

MTA можна явно налаштувати:

exim:

/etc/exim4/exim4.conf.localmacros: REMOTE_SMTP_HELO_DATA = example.com
 # EHLO command
/etc/mailname: example.com  # From header
# update-exim4.conf
# systemctl reload exim4

postfix:

myhostname: example.com  # EHLO command
# debian: закоментувати myorigin (From header)
# systemctl reload postfix

Взагалі вся ця схема з hostname + domain name = fully-qualified domain
name більше підходить до LAN, коли є домен example.com і ряд серверів
(host1, host2, ...). Або як кажуть в документації postfix "domain with
multiple machines".

Стосовно того що Debian не рекомендує міняти primary_hostname, можна
було б припустити що ідея полягає в тому щоб мати домен лише в одному
місці (single source of truth). Але навіть в рекомендованій схемі (як
я її розумію) домен у двох місцях: /etc/mailname (dpkg-reconfigure),
/etc/hostname + /etc/hosts (hostname резолвиться у FQDN).

Інше припущення полягає в тому, що primary_hostname - значення за
замовчуванням для ряда інших параметрів. І міняючи primary_hostname
можна ненавмисно "зачепити" параметр, який не збирався міняти. Тому
якщо треба поміняти HELO hostname краще використовувати параметр
helo_data (REMOTE_SMTP_HELO_DATA), заголовок From - /etc/mailname.

P.S. До речі, ви помітили що мій перший лист був 1-го квітня? Я тільки
коли почав відповідати :)

P.P.S.

> Historically, Exim used a peculiar version numbering scheme where the first
> decimal digit is updated only whenever the main documentation is fully up to
> date; until that time, changes were accumulated in the file NewStuff. For
> this reason, a 0.01 version change can signify important changes, not
> necessarily fully documented.[13] In 2005, changes to Exim's version
> numbering were on the table of discussion.[14]

https://en.wikipedia.org/wiki/Exim#Updates

On Mon, Apr 1, 2019 at 6:30 PM Yuri Kanivetsky
<yuri.kanivet...@gmail.com> wrote:

> [...]
> начебто hostname має бути першим сегментом FQDN. Другий варіант майже
> ідеальний:
>
> $ hostname
> myhostname
> $ hostname -d
> example.com
> $ hostname --fqdn
> myhostname.example.com
>
> Але тоді exim буде називати себе myhostname.example.com, а не
> example.com. Що мабуть влине на, скажімо, спам бал (score). Бо EHLO
> домен не відповідає From хедеру. Що скажете?
>
> Для простоти розглядаймо варіант виділеного серверу (не офісний LAN,

Дати відповідь електронним листом