היי לכולם,

למי שפיספס אני משמש היום גם כמנהל איזורי של חברת SuSE, ואת המייל אני כותב הפעם תחת הכובע הזה.

אני רוצה לשתף בבעיה, שאלה שיש לי, ואשמח לשמוע גם דעות נוספות וגם עזרה.

אנחנו בסוסה נתקלים יותר ויותר בחברות וארגונים שמכניסים מערכות קוד פתוח, ואנחנו עוזרים להם בכל מה שקשור למערכות שסוסה יודעת לספק.
בשנה האחרונה, אנחנו נתקלים יותר ויותר בפרוייקטים שבהם על התשתיות מרכיבים מערכות עם כלי Big data או AI, ברוב המקרים הארגונים שמנסים ליישם כאלו פרוייקטים נתקלים בקושי בקבלת תמיכה וסיוע.
בתוך הקבוצה הזו , בערך 80% עושים שימוש בכלי קוד פתוח חופשיים וחינמיים (גרסאות קהילתיות) וכמובן שעל כך אי אפשר לקבל תמיכה, בערך 20% מהם , בגלל נושאים של חקיקה, רגולציה, מפקח על הביטוח או מפקח על הבנקים או מחלקה משפטית, צריכים רישוי לאותם כלים, וגם בזה יש בעיה.

הצפנו את זה הלאה, ובעצם דרך סוסה אנחנו מצליחים להגיע לחברות שמפתחות את אותם כלים (בדרך כלל יש להם קשר טוב עם סוסה בגלל תמיכה, ופרוייקטים ו certification להפצה וכו') ואפשרי להביא את הרשוי לאותם כלים - למי שצריך (אני אישית סבור שארגון שלא צריך מהסיבות שפורטו יכול וכדאי שיחסוך כסף ויעבוד עם הגרסה הקהילתית).
היה לנו גם מקרה, שבו ארגון ביקש מיצרן חומרה שיסייע לו באותו רישוי לאותם כלים, והצעת המחיר של אותו יצרן חומרה ללקוח היתה גבוהה כמעט פי 2 מהמחיר המקורי (בערך מליון דולר יותר) כל זה רק בשביל להביא את אותו רישוי מארה"ב לארץ, מכוון שאני סבור שאין בכך שום הגיון ומכוון שהלקוח ביקש, הצלחנו לסייע גם במקרה כזה .. (כאשר אין כאן פעילות אין בעיה, אם יש נציגות זה לעיתים עשוי להוות ייבוא מקבילי)  ועדיין נשארת הבעיה של תמיכה מקומית, עזרה מקומית וכו'.
חברות האינטגרציה המקומיות כלל לא יודעות ברובן איך לסייע על כאלו סביבות (זה יהיה טוב אם הם יידעו לינוקס, קונטיינרים ו openstack , לבקש מהם סיוע בכלים נוספים .. אין סיכוי)
עד לכאן החלק הראשון של הסיפור.
החלק השני של הסיפור הוא על סוסה .. אנחנו לא רוצים ולא מתכוונים להיות חברת אינטגרציה או פרוייקטים, אפילו על המוצרים של סוסה אנחנו בחרנו שלא להקים גוף אחד בארץ אלא לבזר הכל דרך שותפים, להבנתי, זה יתרום לאקוסיסטם בישראל בצורה רבה יותר ויאפשר גם ללקוחות להנות משירות טוב מקומי, גם ליצור כך יותר מקומות עבודה ולמעשה גם אם אתם שומעים "סוסה עשתה .. " , זה בדרך כלל שותפים שלנו ולא אנחנו).
מכוון שכך, בוודאי ובוודאי שאין לנו יומרות להתעסק עם כלים נוספים. עד עתה, הצלנו להסתייע באנשים מהקהילה, אבל לפי כמות הההתעניינות יהיה צורך בכמות גדולה יותר של אנשים.
למעשה , מה שאנו רוצים זה להעזר בפרילנסרים או חברות נישה קטנות, שיכולות לטפל בכלי קוד פתוח מתקדמים. יותר מכך, אנחנו לא עושים זאת רק בשבילנו אלא בשביל כל שותף או אינטגרטור מקומי שיוכל להעזר בזה, למעשה חלק מהחברות שאנחנו עובדים איתן נתקלות בקשיים דומים.
בעיקרון, הלקוחות צריכים עזרה בייעוץ, גם ייעוץ opensource כללי, וגם ספציפי לכל מיני סביבות (רשימה חלקית בהמשך), ייעוץ בתחומים של ארכיטקטורה , ביצוע הפרוייקט , תמיכה בלקוחות, לעיתים תמיכה בצוות פיתוח, לעיתים תמיכה בצוות סיסטם, ולעיתים devops . כאשר עשויות להיות כל מיני סיטואציות העסקה בהתאם לפרוייקט, או שהלקוח מחפש מישהו שיעזור לו ישרות, או שחברת אינטגרציה מחפשת קבלן משנה ..

מי שזה רלוונטי אליו יכול לפנות אליי, מי שיש לו עצות איך להתמודד עם השוק יבורך, מי שצריך רישוי של כאלו כלים לארגונים שיידע שאפשר גם דרך suse ..

אמנם התמקדתי בכלים קוד פתוח גדולים , אבל גם שווקים נוספים יתחילו להתהוות, לדוגמה, חברת SAP הולכת לאלץ את כל הלקוחות שלהם להגר ללינוקס בשרתים, בגרסה של SAP B1 הבנתי שמדובר ב 4000 ארגונים וחברות בארץ , כולם בעולם ה windows ותוך 4 שנים כולם צריכים לעבור (אלו יהיו פרוייקטים שיש שם יותר פעילות באיזור של SAP כמובן, אבל עדיין 4000 ארגונים שצריכים שמישהו יתקין , ויעזור וייתן תמיכה, ויגיע פעם ב.. לבדוק את המערכת - זה לא מעט עבודה (למי שזה מעניין אותו)

מבחינת הכלים והסביבות שדיברתי עליהם מקודם אז מדובר ב.. (רשימה חלקית ומייצגת) :
Confluent Kafka elastic Horton works Postgres Edb Scylla dB Maria dB redis opendcrm graylog gitlab ansible teaarform

עצות, ועזרה לשוק יתקבלו בברכה.

--
Doron Ofek | www.ofek.biz | do...@ofek.biz |
|Office Phone IL: +972-3-9533603  UK: 442070482630  US: 17204776263 |