עד כה לא התערבתי בדיון.
אני נמצא במקום מסובך.

מצד אחד אני עובד עם אורי עידן, כולל מימוש הנז"ק שבאפליקציה שלו (להגנתנו
אציין שאנו מודעים לבעייתיות שבנז"ק ומקווים שמצאנו נקודת איזון ראויה בין
נוחות לקוראים והאינטרס של מו"לים לקבל תשלום תמורת הספרים שלהם ב"ארץ
הדיסקט הבודד").
מצד שני הייתי בועדת הביקורת ובוועד של המקור ועבדתי עם תומר בריסקר
ולמדתי להעריך את המרץ שהשקיע בקידום העמותה ולהיות מודע למחיר האישי שזה
גבה ממנו.

כמו כן, מצד אחד אינני מרוצה מהצורה הנוכחית של קוד ההתנהגות שהעמותה
אימצה עבור אירועים שהיא מארגנת (את ההצעה שלי לשיפור אפשר לראות ב:
https://github.com/tddpirate/AugustPenguin/pull/1).
בפרויקטי תוכנה חופשית שונים בחו"ל היו מקרים של ניצול לרעה של קוד
התנהגות כדי להרחיק מפתחים שלא באו טוב בעין לגורמים מסוימים בעלי עוצמה,
כמו פרשת לארי גרפילד בפרויקט דרופל.

ומצד שני אני מבין שבמצב העניינים הנוכחי ובאווירה הנוכחית של "תקינות
פוליטית", העמותה צריכה להגן על עצמה כמו שהכנסיה הקתולית וש"ס אינן
מגינות על עצמן.

מה אני מציע לעשות מעכשיו והלאה:

נוסף על ההצעה הנ"ל לשיפור קוד ההתנהגות, אני מציע להדגיש בקוד ההתנהגות,
שהמטרה שלו היא אך ורק להגן על משתתפים (מכל הסוגים והמינים), לא להעניש
אף אחד.
הסמכות הבלעדית להעניש מסורה לרשויות החוק במדינה.
כמו כן, מומלץ להדגיש בקוד ההתנהגות שהעמותה אינה מתערבת ואינה אחראית למה
שחבריה ופעיליה עושים מחוץ לפעילויות שבהן העמותה מעורבת.

קוד התנהגות כזה היה מאפשר לעמותה לא להגיב בכלל להאשמות המיוחסות לאורי
עידן ואז לא היתה לנו התסבוכת שיש לנו עכשיו.

תשימו לב לדיסקליימר הסטנדרטי בסוף ה-sig
שלי להלן.

--- עומר זק

--
I am a rude deaf person.

When confronted by an accessibility issue in a bank, when trying to use
a corporate credit card outside of normal working hours, and when it
was suggested that I nominate a hearing delegate to contact the bank in my
behalf in such cases, I responded that in such a case I would nominate a
homeless drug addict man from the street and then let him steal any remaining
credit in the credit card - why should I care, it's company money after all.

Instead of understanding the issue and appreciating the privacy
implications of the suggestion to nominate a delegate, people were
insulted by my remark, and I chose to leave the job rather than
apologize for the remark.

My own blog is at https://tddpirate.zak.co.il/

My opinions, as expressed in this E-mail message, are mine alone.
They do not represent the official policy of any organization with
which I may be affiliated in any way.
WARNING TO SPAMMERS:  at https://www.zak.co.il/spamwarning.html