יש הרבה מודלים עסקיים לעשיית כסף מתוכנה חופשית. אחת מהדוגמאות המפורסמות
זו חברת RedHat.

בעקרון, מתי שהתוכנה שלך עוזרת למישהו לעשות כסף, אפשר למצוא מודל שיעזור
לחלק קטן מהכסף הזה למצוא את דרכו לכיסך.

אנשים כאלה צריכים (רשימה לאו דווקא מלאה ולאו דווקא מסודרת לפי דרגת
חשיבות):
1. תיעוד והדרכה למימוש מירב הפוטנציאל של התוכנה לעשות עבורם כסף.
2. שרות תמיכה, שיבטיח שהתוכנה תעבוד עבורם 100% מהזמן ללא תלות בגילוי
בעיות אבטחה, גילוי בגים, או bitrot
בגלל שינויי חומרה/מערכת הפעלה וכדומה.
3. פיתוח והטמעת שיפורים שיתאימו את התוכנה עוד יותר טוב לסביבות של
האנשים האלה ויאפשרו להם לעשות עוד יותר כסף מהתוכנה.

במצב כזה, רשיון חופשי יכול לעזור לך לקדם את התוכנה. הודות לחופשיות
הרשיון, אנשים שעדיין לא מרוויחים כסף יכולים להשתמש בתוכנה שלך. ואז
כשירוויחו כסף, ישלמו עבור תמיכה בצורה זו או אחרת.

נ.ב.: דרך אגב, באתר שלי יש בקשה לאנשים, שהאתר שלי עזר להם לעשות כסף,
לתרום לי משהו מתוספת הכסף שעשו. (עם זאת, לא צריך אצבעות כדי לספור את
הפרוטות שהרווחתי ישירות על זה. נראה שהאתר שלי לא מי יודע מה עוזר לאנשים
לעשות כסף.)

--- עומר זק

--
"Prior to capitalism, the way people amassed great wealth was by
looting, plundering and enslaving their fellow man. Capitalism made it

My opinions, as expressed in this E-mail message, are mine alone.
They do not represent the official policy of any organization with
which
I may be affiliated in any way.
WARNING TO SPAMMERS:  at https://www.zak.co.il/spamwarning.html