Hello,

On Mon, Nov 06, 2017 at 10:19:05PM +0100, Norbert Vastagh wrote:
> [...]
> linux lesz, mint ahogy az is, hogy kell-e AD, vagy csak egy sima NT4
> DC, ha jól mondom (keverem néha a fogalmakat) Szóval annyiban
> talán egyszerűbb a helyzet, hogy lehet a proxy masinán a samba is,
> ha az úgy előnyösebb!
> A munkaállomásokon egyelőre Win7 van, és szerintem még maradi is
> egy ideig.
>
> Ennél konkrétabbat még nem tudom, hogy mennyire bonyolult szabályokat
> akart a tulaj, de annyi biztosan nem lesz elég, hogy aki bejelentkezett, annak
> mehet az internet, aki nem, annak meg nem...

a szabályok bonyolúltsága ráér később, a kérdés első körben
inkább az, hogy lesz kötelező domain, vagy nem, ill milyen más
policy ötlet van még, pl böngésző használat, ...

> Merre induljak el? És érdemes-e egyáltalán, vagy felejtse el a dolgot?

Nem kell elfelejteni, megoldható.

Ha van Windows domain, akkor használhatsz ntlm_auth-ot, ez része
a Squid forrásnak és csomagnak is. Ehhez a Squid-et futtató gépet
domainbe kell léptetni (windbind). Előnye, hogy Windows kliensek
használata esetén ha MS böngészőt használnak, akkor nem kell
külön auth. Más esetben (nem domain tag a kliens, nem
Edge/Explorer fut) vagy emulálni kell az NTLM-et (böngésző
extension), vagy a Squid-nek kell egy Basic Auth metódust is
beállítani, ami lehet valamilyen digest alapú (ekkor a jelszó
titkosítva lesz a hálón, de plaintext-ben kell tárolnod), vagy
plaintext auth (ekkor SSL-t is használhatsz), és a jelszavak
hash-elve lesznek.

Ha nem akarsz domainbe léptetést meg egyéb szép mókát, és az AD
ad LDAP-ot is (találkoztam olyannal, ahol nem volt elérhető az AD
LDAP-on policy miatt), akkor Basic Ldap Auth, és mindenkinek
egységes lesz az authentikáció, ami a domain user/jelsző lesz.

A nem domain tagok/nem Edge/Explorer kérdés nem ennyire egyszerű,
mert lehet olyan eszköz, ami soha nem lesz domain tag, pl
mobiltelefon, tablet, stb... Ezeket a számokat ismerni kell, és
felmérni, hogy megéri-e az NTLM-el próbálkozni csak azért, hogy
ne legyen bejelentkező ablak :).

a.