szereplők:
debian jessie (frissítések letöltve)
xfce4
opera
chrome

router:TL-WR841n
wifi kapcsolaton

jelenség:
Van net, megy az "internetezés", mondjuk nézek egy videót. Egyszercsak
megakad a lejátszás.
Onnantól nincs net. Példul tele van a log azzal, hogy nem találja az
ntp szervereket, tehát nem csak a böngésző némul el, hanem minden, ami
kilépne a nagyvilágba.

De!
A telefonomon, illetve a ház összes többi eszközén van net, és megy az
"internetezés", meg minden ami ezzel kapcsolatos.
Továbbá, a rosszalkodó gép, és a router között él a hálózati
kapcsolat, mert be tudok jelentkezni a router admin felületére, és
mondjuk újra tudom indítani.
Tehát csak erről a gépről, és csak a routeren túli világ szűnik meg.

Ha újraindítom a rosszalkodó gépet, az nem használ. Ha várok holnapig
az sem használ. (ezt csak azért tudom, mert egyik este belefáradtam,
és  hagytam a fenébe, de másnapra sem volt javulás, persze miért is
lett volna :-))

Egyedül az használ, ha újraindítom a routert mondjuk az admin
felületről. (meg persze a router ki-be kapcsolása)
Meglehetősen tanácstalan vagyok, már azzal kapcsolatban is, hogy mit
kezdjek a neten keresni...

Van valakinek ötlete?

Előre is köszönöm,
üdv: