hello,

On Mon, Dec 02, 2019 at 12:03:10PM +0100, Csaba wrote:
> [...]
> hálózatra stream-elni, mp3 adatfolyam teljesen megfelelő lenne. Hiába
> olvasgattam különféle parancsok manpage oldalait, különféle
> dokumentációkat, nem tudtam összehozni. :-( :-( van valakinek esetleg
> kész megoldása, vagy le tudná írni mit kell tenni?
> Kizárólag parancssori programokkal, grafikai felületet nem igénylő
> parancsokkal szeretném megoldani, úgy, hogy a lehető legegyszerűbben
> működjön bárhol, Raspbian-n, Debian-en, Ubuntu-n.
> Cél csak a folyamatos, line-in bemenetről érkező hangforrás mp3
> stream-elés lenne a helyi hálózat felé http vagy rtp protokollal,
azért a "semmi extra" kifejezés ide kicsit erős, de értem, mit
akarsz ezzel mondani :)

> Ha valakinek lenne megoldása, nagyon boldog lennék, ha megosztaná velem.

anno próbálkoztam hasonlóval, de peer-to-peer módban csak. A
gstreamer elég univerzálisnak bizonyult, továbblépéshez talán
elég. A line-in forrást így streameltem egy adott hostra:

gst-launch-1.0 -v alsasrc device=hw:1,0 ! udpsink port=3000 host=172.25.x.y

Ha a minőség rovására mehetett a sávszélesség csökkentése (és a
forgalmi korlát későbbi túllépése), akkor így is lehetett:

gst-launch-1.0 -v alsasrc device=hw:1,0 ! Audioconvert ! audioresample !
capsfilter caps=”audio/x-raw,format={S8},rate=8000” ! udpsink port=3000
host=172.25.x.y

az adott hoston pedig így fogadtam:

gst-launch-1.0 udpsrc port=3000
caps="audio/x-raw,format={S16LE},layout=interleaved,rate=44100,channels=" !
autoaudiosink

Remélem, segít valamit. (A küldő host egy RPi volt (talán A
modell), a kliens egy Windows 7.)

a.