Csatoltam a géphez egy külső drájvot, azt tervezve, hogy ez teljes
egészében linuxos dolgok háttértárolója legyen. Tettem rá partíciós
táblát is. Ezután jutott eszembe, hogy - ha már képes a gépem USB-ről
bootolni - miért ne legyen rajta oprendszer. Betettem egy live Debian
Bustert, és arról telepítettem fel a futtatható rendszert. Nem
változtattam; azt a menüpontot választottam, hogy fogadja el a már
előzőleg előkészített partíciós táblát. Ez eddig szép, a külső drájv
szépen bootol. Gondoltam, príma, tudok ide-oda másolgatni félrerakott
biztonsági mentéseket.

Azonban, ha az asztali gépről indítok (szintén Buster), ugyanaz a
partíció láthatatlan. Reboot az új rendszerrel: ekkor derült ki, mi
történt. A flag az új partíción:   "boot" "esp". Nem akarattal történt;
valószínűleg a telepítő állította át azt a flag-et GPT-re (UEFI). Kérdésem:

Vagy alkalmassá kell tennem az asztali gépet az ilyen partíció olvasására

Vagy törölnöm az "esp" flag-et. Gondolom, ezzel a partíció egész
tartalma elvész.

Melyik a könnyebb út, melyiken induljak?   Üdvözlettel  Z.J.

--
dr. Zana János -- otthoni posta