dr. Zana János <janos.z...@t-online.hu> writes:

> Azonban, ha az asztali gépről indítok (szintén Buster), ugyanaz a
> partíció láthatatlan.

Bármit is csinált a telepítő, ez semmiképp sem indokolt, és biztosan
javítható, szóval légyszi fejtsd ki bővebben!  Mi kerül a syslogba,
amikor csatolod a diszket, milyen partíciós táblát mutat rajta az
fdisk -l?

> Reboot az új rendszerrel: ekkor derült ki, mi történt. A flag az új
> partíción:   "boot" "esp".

Ezt a parancsot is mutasd meg, légyszi, a kimenetével együtt!

> Vagy törölnöm az "esp" flag-et. Gondolom, ezzel a partíció egész
> tartalma elvész.

Az "ESP flag", amire én gondolok, egy GPT GUID.  A partíció tartalmát és
olvashatóságát sem befolyásolja, kizárólag egy jelzés az UEFI firmware
számára, hogy próbálhat onnan bootolni, ha nincs jobb ötlete.
--
Feri