Hi,

"SZABO Zsolt" <sz...@mm.bme.hu> írta 2020-09-07 15:34-kor:
> A kérdésem, hogy használ-e vki freeradius-t úgy, hogy
> lehessen MAC címekkel egyéb auth nélkül hozzáférést kapni a LAN-hoz,
> de ha valaki pl. EAP+TTLS / PAP-pal authentikál, annak ne kelljen
> MAC címet regisztrálni.

Már nem, de úgy rémlik, mintha régebben konfiguráltam volna hasonlót, de
legalábbis láttam volna a catalyst-ek doksijában. Ha az akkori 2960-asok
tudták, akkor a mostaniaknak is kell.
Ami neked kell az a "mac auth bypass".
Amikor kiküldi a switch az eapol üzeneteket, adott timeout-ig ha nem jön
semmi válasz arra a porttól, akkor az első mac-cel, amit a porton hall,
a switch maga játsza el az authenticator szerepét.
Ha -X -el indítod a freeradius-t konzolon, az meg kilogol minden részletet
szépen.
Abból már ki lehet sakkozni, hogy milyen adatokat kell megadni a mac auth
bypass működéséhez. De úgy rémlik, hogy ezt mint ha a config guide is
leírná, csak ugye a sok részletben elveszik az ember, amikor olvassa ;-)
Na már most feltéve, hogy egyáltalán Cisco switched van a történetre.
Erről a részletről nem sokat árultál el.
Felteszem egyébként, ha Cisco tud ilyeneket, akkor Juniper is.
Soho játékosok esetén nem tudom van-e ilyesmi.

Üdv,
Gyu