2020. 10. 10. 16:53 keltezéssel, Csaba írta:
> Pendrive-re telepítettem Ubuntu 18.04.1 rendszert, a pendrive a /dev/sdc volt.
> Létrehoztam a /boot, / és /home partíciókat.
> Többször is ellenőriztem: mi fog módosulni és csak a /dev/sdc
> módosított partícióra írta ki a változtatásokat.
> Szépen agyonvágta a telepítés végén a /dev/sda-n a bootloader-t,
> remekül oda telepítette be, csak azt nem értem, hogy mégis miért
> kellett ezt csinálnia.

Nekem sikerült külső merevlemezre raknom Debiant. Egyik partícónak se
rontotta el a bootloaderjét. Valószínűleg azért, mert már BIOS setupból
megjelöltem, hogy melyik partíció induljon.

A gépem alapértelmezésben (BIOS) DVD-ről indul, a harddisk pedig
/dev/sdf, tehát ezt a kettőt kellett látnia a telepítőnek.  Üdv, János