Sziasztok,

Pendrive-re telepítettem Ubuntu 18.04.1 rendszert, a pendrive a /dev/sdc volt.
Létrehoztam a /boot, / és /home partíciókat.
Többször is ellenőriztem: mi fog módosulni és csak a /dev/sdc
módosított partícióra írta ki a változtatásokat.
Szépen agyonvágta a telepítés végén a /dev/sda-n a bootloader-t,
remekül oda telepítette be, csak azt nem értem, hogy mégis miért
kellett ezt csinálnia.
Lehet hogy túlzott elvárás az, hogy ha már egyszer ki is írja, hogy a
telepítésre kijelölt eszközön milyen módosításokat fog végrehajtani,
oda is telepítse a bootloader-t? Mi értelme volt ennek mégis?
/dev/sda eszközről boot-olva behívja a /dev/sdc eszközt induláskor, ez
most mire jó?
Legacy módú rendszerről van szó.

Csaba