Kövezzetek meg, de most két linux van a gépemben.

Már rég terveztem, hogy legyen egy biztonsági rendszerem, ha az első hozzáférhetetlenné válik. Azóta az egyik winchestert nagyobbra cseréltem, és így meg tudtam valósítani a tervemet. Az újat természetesen már gpt-ben formáztam. Na, ennek fura következménye lett. Megjelent a BIOS setupban egy Debian menüpont, de onnan nem lehet elindítani a linuxot. Azaz; sikerült, az interneten talált módszerrel, amely az alábbihoz hasonló:

ls (hd3,msdos1)

set root=(hd3,msdos2)

set prefix=(hd3,msdos1)/boot/grub

insmod normal

normal

boot

----------------------------

Ebben a (gpt) rendszerben kiadva a vonatkozó utasítást, ezt látom:

root@DebZJ:~# efibootmgr
BootCurrent: 0000
Timeout: 1 seconds
BootOrder: 0002,0003,0000,0004
Boot0000* Debian
Boot0002* CD/DVD Drive
Boot0003* Hard Drive
Boot0004* UEFI: WDC WD20EZAZ-00L9GB0
A régi rendszerből (MBR) ugyanezt a telepítést el tudom indítani, és ugyanabba a partícióba kerülök:
root@DebZJ:~# efibootmgr
EFI variables are not supported on this system.
Telepítés alatt mindkét rendszerben kiadtam az update-grub utasítást, ezért nem tudom, melyik hozta létre az üzemképes grub változatot. Ez a régi (MBR) boot rekordban van (mindkét linux indítható innen).

Mivel mindkettő működik, nem akarok hozzányúlni, de a véleményetekre kíváncsi vagyok. Maradhat ez így?  Üdvözlettel János

--
Zana János -- otthoni posta