---------- Forwarded message ----------
Date: Thu, 23 May 2002 12:46:15 +0300
From: Val Dragu <[EMAIL PROTECTED]>
To: Adrian Penisoara <[EMAIL PROTECTED]>
Subject: Re: TIC-Lobby: Dictionar IT (oficial) pentru traduceri ?

Hello Adrian,

>    In lumina ultimelor discutii asupra traducerii unor termeni IT in
> romaneste: exista un dictionar oficial pentru astfel de traduceri ? Daca
> nu, lucreaza cineva la vre-un proiect (cat de cat mai oficial) ?

Nu exista un dictionar oficial.
Exista:
- diverse dictionare pe sub-domenii, mai mult sau mai putin
aproximative;
- glosare de "uz intern" ale producatorilor de software care fac
localizare in limba romana: glosarul Microsoft, glosarul Oracle etc.
etc.;
- glosare ale agentiilor de traduceri si baze de date terminologice
ale traducatorilor din domeniu.
Toate acestea NU au fost unificate si, din cate stiu, nu exista un
proiect in acest sens.
Eu insumi intretin mai multe baze de date terminologice, cate una
pentru fiecare client important. De exemplu, "printing" este
"imprimare" pentru HP si "tiparire" pentru Lexmark.

>    Academia Romana si-a manifestat vreo intentie de a face ordine in
> acest domeniu ? Alte foruri competente ?

Din fericire, Academia Romana nu s-a implicat inca. Spun "din
fericire" pentru ca sunt convins ca nu ar face decat sa incalceasca
itele si, in cele din urma, sa urmeze exemplul Academiei Franceze, cu
o terminologie ridicola.

Cred ca singurul for competent este comunitatea traducatorilor de
specialitate, care ar cam trebui sa inceapa o dezbatere in problema
unificarii terminologice.

Celor interesati de acest subiect le recomand sa participe la lista de
discutii [EMAIL PROTECTED], pe care o moderez. Din aceasta
comunitate fac parte circa 130 traducatori romani din toata lumea,
majoritatea cu o experienta bogata in domeniul IT si implicati in
importante proiecte de traducere si localizare.

--
Best regards,
 Val Dragu

 English > Romanian Translator