On Thu, Aug 17, 2006 at 07:06:11PM +0200, Quico Llach wrote:
> Robert,
>
> a la teva proposta no li manca la seva lògica, però primer caldrà veure
> quanta gent diu "el xeix-ema-ela" en comptes de "l'ics-ema-ela". De moment
> penso que podem aparcar "xeix" com a nom de la  lletra x.
>
> Per cert, el nom de la lletra K és "ca" (sense k) , i el de la Y és "i
> grega" (sense y). "Ics" és només una altra excepció, no única com veus.

Bé, de fet jo pensava a nivell de pronúncia. La 'k' i la 'y' contenen el seu
propi so, la 'x' només com a "xeix" però no com a "ics" (per que si
escrivíssim "ix" seria una altra cosa :)

> D'altra banda,el fet que el so suau de la X (com en "xarxa") sigui més
> freqüent que el so fort (com en "fixar"), si és que és així, que ho
> desconec, em sembla força irrellevant. Si t'hi fixes, al DIEC defineix
> "ics"
> i "xeix" sense cap matís quant a la pronúncia de la lletra, per tants tots
> dos noms són correctes independentment de la manera com es pronunciïn en
> un
> mot concret.

En aquest cas, si tant "xeix" com "ics" són correctes, no haurien d'apareixer
tots dos com a vàlids a la Guia d'estil?

Aquí (XDSI):

http://www.softcatala.org/projectes/eines/guiaestil/guiaestil.htm#2.7.3.1.%20Apostrofacio

i aquí (XML / XDSI):

  http://www.softcatala.org/projectes/eines/guiaestil/guiaestil.htm#sigles

No costaria gaire posar quelcom tal que "l'XML / el XML", o afegir una petita
nota explicant que tots dos són correctes.  Puc enviar un pedaç si voleu.

--
Robert Millan

My spam trap is [EMAIL PROTECTED]  Note: this address is only intended for
spam harvesters.  Writing to it will get you added to my black list.
subscripci� a http://www.softcatala.org/llistes/