Una mica de filosofia en aquesta societat mercantilista no està de més ;)

Jo penso que és imprescindible.

Dit això estic totalment d'acord què el RMS no és l'interlocutor més
adient per a un foro com el IGC. Però és  més un problema de la seva
personalitat que no d'una altra cosa, a part de que aquí a Europa és molt
difícil d'entendre una personalitat com la seva (o com la del Raymond per
posar un altre exemple). No sé si heu sentit a parlar al Georg Greve,
president de la FSF Europa. Té gairebé el mateix missatge, però sentir-lo
de boca d'un jove europeu, educat i vestit amb camisa i americana...
canvia molt la cosa.

El missatge del programari lliure en molt àmbits està canivalitzat per gent del sector acadèmic que l'estil RMS ja els hi va bé. Molta gent ha vist amb això una manera d'arrossegar projectes amb fons governamentals usant el programari lliure com a catalitzador i bloqueja, conscient o inconscientment, la seva ampliació al món empresarial, que tillen de mercantilista, quan des de l'àmbit universitari en el fons estan actuan com a empreses de servei explotant becaris.

Jo he tingut que escoltar barbaritats de l'estil que Novell empaqueta Linux i no fa res per la comunitat, quan té en plantilla gent que està fent contribuccions força importants (i no jo precisament). Com també s'estan fent des del voluntariat o el món acadèmic.

Salut,

Jordi,

--

Jordi Mas i Hernàndez