Coses que es podrien haver fet com denunciar Microsoft per abús de posició
de mercat i monopoli com s'ha fet a EUA i Europa no s'han fet.
De què ha servit, a més de cosa per penjar a la galeria?

El tema de EUA va ser molt dur. Si no arriba pujar Bush al poder Microsoft
hagués estat condemnada. Ho sap tothom. Se'n van sortir amb una vulneració de
la separació dels tres poders de l'estat. També a Europa se'n ha sortit a
mitges. Afluixant la mosca aquí i allà, i tancant pactes privats. Com el que
malauradament va acceptar Novell fa menys d'un any per 500 milions de dòlars.

Que se'n hagin sortit no vol dir que els judicis antimonolopoli siguin de cara
a la galeria. Renunciar al sistema judicial és reconèixer el fracàs complet
del mateix, i crec que malgrat no funciona bé, jo m'hi resisteixo a fer-ho.

Més actes per la galeria. És més important fer petites passes regulars, de fons, que no pas cap exhibició que _pretengui_ servir de referència. Potser explica que en realitat la campanya d'ordinadors amb Linux hagi anat prou bé per ser la primera després de _molts anys_ de campanyes constants i sistemàtiques pel Windows: recolzades per governs i Megacorps, regalats per ONG que volien ajudar (a fer clients de Microsoft també), ensenyat a les escoles pagant tots els brasilers amb diner públic, a través de qualsevol cosa que parlés d'informàtica.

He estat a Brasil fa menys d'un any. He estat als Telecentres. He parlat amb
gent, vist coses allà, i parlat amb usuaris, grups d'usuaris,i gent del carrer. Jo als meus escrits he intentat fer divulgació de les coses que crec que s'han fet bé i poden ser un bon model, vull dir, m'agraden moltes coses que han fet, però hi ha coses que no s'han fet bé.

Jordi,
--

Jordi Mas i Hernàndez, HomePage http://www.softcatala.org/~jmas/
Bloc personal http://www.softcatala.org/~jmas/bloc/