Hola,

Per la vostre informació, acabo d'enviar una carta a ITSCAT, que
us reenvio aquí. Per cert: no vull començar un flame war (guerra
de cabreix?) sobre distribucions! :-)

Maarten

Bon dia,

Us felicito amb l'adjudicació del contracte dels serveis relacionats amb la
distribució d'un entorn de programari lliure per a l'àmbit educatiu català. Com
a usuari (tant a nivell personal com a professional), desenvolupador i defensor
del programari lliure, pero tambè com a pare, estic molt content que, per fi,
l'aposta pel programari lliure tal com es va definir en l'acord del govern de
desembre de 2003, es comença a concretar.

No obstant, llegint la descripció del projecte presentat, em quedo amb un
dubte. M'extranya la vostra elecció de l'entorn OpenSUSE com a base. Contrasta
amb l'elecció de la distribució Debian, o bé el seu derivat Ubuntu, que
generalment es considera la distribució mes "lliure", tal com es va fer en
situacions semblants a Extremedura o Munich.

Com que el projecte encara és molt recent, pot ser encara hi hauria una
possibilitat d'avaluar alternatives? Concretament, la distribució Edubuntu, una
distribució dissenyada per l'entorn escolar i basada en Ubuntu. Crec que
s'obtindrien resultats molt més ràpids i exitosos dedicant recursos a aquesta
distribució, reaprofitant la feina feta, pero augmentant-la amb traduccions en
català (Edubuntu ja posa enfasi en la localització) i adaptant-la al nostre
entorn escolar. (Noteu que Ubuntu és la distribució més utilitzada en aquests
moments segons Distrowatch.) En tot cas, fins i tot fent servir una altra
distribucio, m'imagino que es puguin reaprofitar parts d'Edubuntu.

Evidentment, si teniu qualsevol pregunta, no dubteu de posar-vos en contacte
amb mi. Us agrairia si podeu reenviar aquest correu a les persones més
implicades en aquest projecte.

Cordialment,

Maarten de Boer