Hola,

Farà ara unes dues setmanes (aprox!) que per aqui xerravem sobre veu per
IP i alternatives a l'Skype (com que no n'hi havia cap es traduia Skype,
etc.)

Ja he tingut temps (de fet, m'ha costat més temps del previst per una
sèrie de motius, sobretot desconeixement meu) però he fet un petit
escrit de com utilitzar veu per IP, amb protocols lliures, programari
lliure, i sobre Linux.

http://www.catux.org/index.php?contingut=articles&num=108

Els dos programes que he fet servir (Linphone i Twinkle) no estan en
català, però funcionen molt bé. Linphone està amb GTK, té més còdecs que
Twinkle. Twinkle és amb KDE (o Qt, es pot definir al compilar), té menys
còdecs, està en desenvolupament.

Jo crec que el què triomferà serà Ekiga, continuació del Gnomemeeting,
però encara no ve amb les distribucions i està una mica verd.

Fins aviat, ja direu alguna cosa,

http://www.linphone.org/?lang=us&rubrique=1
http://www.linphone.org/?lang=us&rubrique=1
http://www.ekiga.org/

--
Carles Pina i Estany            GPG id: 0x8CBDAE64
        http://pinux.info       Manresa - Barcelona