En/na Carles Pina i Estany ha escrit:
Hola,

És un missatge una mica off-topic, però segur que hi ha qui em podrà
guiar.
Les empreses més grans de temes "informàtics" si recordo bé són
Microsoft, Sun, IBM, Oracle... algú té alguna referència la seva mida?
(suposo que per facturació, número de treballadors, etc.)
És per explicar coses d'OpenOffice. MsOffice és de l'empresa més gran
(em temo) i OpenOffice... deu ser la de segona, tercera, quarta?
empresa...
Sí, ja sé que no és la millor manera d'explicar per què fer servir
OpenOffice (llibertats, estàndards oberts, etc. etc. etc.) però pot
ajudar en cert moment.
Gràcies,
PD: vaig buscar-ho fa una setmana i no ho vaig trobar, segur que és
fàcil de trobar

Hola Carles,

A veure. La mida d'una empresa és molt relativa. Pots referir-te a la seva facturació anual, la capitalització bursàtil, nombre d'empleats, llocs on està establerta, o combinacions de les anteriors. Hi ha bastants indicadors.

En aquest cas, com les empreses que menciones cotitzen a borsa, i a més totes al mateix índex borsàtil, una forma raonable de mesurar la seva mida és comparar les seves capitalitzacions borsàtils (market capitalization). Som-hi:

Microsoft-> http://finance.yahoo.com/q?s=MSFT, 232.49B
Oracle-> http://finance.yahoo.com/q?s=ORCL, 71.86B
Sun-> http://finance.yahoo.com/q?s=sun, 8.89B

També pots trobar Red Hat, Novell, i altres empreses de programari grans al aquest o altres llocs financers. Les quantitats són en bilions de dòlars americans, és a dir, 1000 milions de milions. Microsoft val 232.490 milions de dòlars.

La capitalització bursàtil és el total d'accions que l'empresa té en circulació al mercat de valors multiplicat pel valor de cada acció. Aquest indicador és bastant subjectiu ja que les empreses a la borsa es valoren, no pel que han fet, sinó pel seu futur potencial.

Espero et sigui útil.

Salut,
--

Jordi Mas i Hernàndez, HomePage http://www.softcatala.org/~jmas/