En resposta a un tal [EMAIL PROTECTED], que ha afirmat que "el vestidet de
pageset "mallorquí" l'inventà la dona de Primo de Rivera" (sic), li dic que
malgrat anar de saberut i voler donar lliçons va ben errat de comptes. El
vestit mallorquí que coneixem avui en dia és el resultat evolutiu dels vestits
que arribaren amb la conquesta del rei en Jaume. Els calçons amb bufes, per
posar un exemple, estan documentats com a mínim des del segle XVI (vg. Julià
i Maimó, Miquel, El vestit de pagès a Mallorca. Felanitx: El far de les Crestes,
2003. ISBN 84-932837-1-1.)

Ja que hi som, li diré també que nosaltres no ens "disfressam" de mallorquins,
de la mateixa manera que un escocès que es posa el kilt (faldilla) no va
"disfressat" d'escocès, sinó que va vestit amb la indumentària que més els
identifica i els defineix com a poble. Sembla que el tal bufat arrossega
tant d'autoodi que no concep que els mallorquins també poguem reivindicar
els nostres símbols.

Ja per acabar agrairia al tal bufat que signàs amb nom i llinatges. Em sembla
molt sospitós que en plena guerra psicològica entre mallorquins i forasters,
i quan només faltaven un parell de dies abans de la concentració davant la
"feria de abril", hagi tret el cap per intentar crear confusió en les nostres
files i, en canvi, no se li conegui cap crítica o denúncia contra els
colonitzadors
espanyols. Això fa pudor de socarrim.

Pep Palou

Message: 3