dia 14/11/05 12:10, [EMAIL PROTECTED] a [EMAIL PROTECTED] va
escriure:

> Aquí hi ha un vídeo una mica més dolorós que l'animació de PowerPoint
> (que, a més de ser en espanyol -aquesta-, és format privatiu de Microsoft,
> no sé com es passa a programari lliure)
>
> http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=canada_seal_hunt
>
> A http://www.peta.org hi ha campanyes per enviar cartes i així.

Ai! Realment l'animació impressiona.
Vejam: per passar-ho a programari lliure, es podria fer obrint l'arxiu des
d'un programa equivalent al power point? O agafant tots els fotogrames i
reconstruïnt-lo amb aquest altre programa?

> De guerres, tortures, violacions i mutilacions genitals no és tan fàcil
> trobar-ne imatges frapants. Algú intenta que ens preocupem més de
> qualsevol altre animal que d'altres persones?

Supòs que de tot això també deu ser més difícil que s'hi coli algú a fer-ne
video. Seria qüestió de fer com en aquests programes on algú s'ha infiltrat
pretenent ser un de tants, a xarxes de tracta de prostitutes, pederastes o
de producció il.legal de cd's i després en fan un programa o/i un llibre
denunciant-ho. Però a veure qui te els "dellonsis" per fer-ho...

Per cert, i canviant de tema. Avui la meva filla (5 anys) m'ha dit una cosa
preocupant: que els amics de l'escola la fan xerrar en castellà, perquè sino
no l'escolten. No son tots, hi ha un grup que no ho fa això, però el
problema que veig de fons és que aquestes criatures ho aprenen dels pares,
que tampoc posen a les reunions escolars (per exemple) la més mínima atenció
quan es parla català, i xerren mentrestant, fent renou. M'he fixat que a
l'escola, els professors encoratgen massa poc a les criatures a utilitzar el
català (fins i tot, personal de l'escola s'adreça en castellà als pares per
defecte, o no parla català, ja que continua en castellà la conversa fins i
tot amb pares catalanoparlants,  es posen a conversar animadament en
castellà amb els pares devant els fills, giren la llengua als actes
escolars...). No s'està treballant amb massa efectivitat a l'edat on s'ha de
començar precisament a girar la truita que tenim. Estic parlant de l'escola
pública.

Què trobau del tema? Hauriem de queixar-mos a la conselleria d'educació

Salut
Fanny

http://www.mensa.es