Si ens posem en la situació de traduir del castellà "a veces", el traductor
ha de triar entre diverses opcions: a vegades, de vegades, a voltes.

Si no m'equivoque, això vol dir que traduïm:

a veces > a vegades
a vegades, de vegades, a voltes > a veces

Jo vaig canviar fa poc la preferència de "de vegades" a "a vegades", perquè
és la forma que apareix primer en tots els diccionaris i la que té més
extensió geogràfica. En el monolingüe vaig fer això:
https://apertium.projectjj.com/trac/changeset?reponame=&new=80898%40languages%2Fapertium-cat&old=80890%40languages%2Fapertium-cat

Ara, els LR o RL dels monolingües entenc que són una restricció "extra",
que pot ser-hi o no. És així?

El "LR" en "de vegades" és coherent amb la traducció que he esmentat, crec.
Però evidentment el "de vegades" és correcte, pot ser el resultat d'una
traducció, i per tant el LR s'hauria d'eliminar. Igual amb "a voltes".

Salutacions,
Jaume Ortolà

El dia 3 de setembre de 2017 a les 22:07, Hèctor Alòs i Font <
hectora...@gmail.com> ha escrit: